نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 15:49

رسانه‌ها زمینه تعالی انسان‌ها را فراهم می‌آورند

اردبیل- مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل گفت: رسانه‌ها با بیان حقایق و واقعیت‌های اجتماعی، تعالی رفتاری و شخصیتی انسان‌ها را فراهم می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رسول خواسته پیش از ظهر شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری مهر و با تبریک هفته خبرنگار اظهار کرد: امروز دشمن با شناخت تأثیرگذاری رسانه و ابعاد مختلف آن توانسته جوامع را به سیطره خود درآورد و ما نیز در جامعه اسلامی وظیفه داریم در مقابل این توطئه دشمنان با پادزهرهای دینی ایستادگی کنیم.

وی رسانه‌های معاند و غرب را همگی محمل نصیان و فراموش کردن دین اعلام کرد و گفت: دشمنان امروز می‌خواهند با تبلیغات منحط رسانه‌ای دین‌گریزی را در جامعه رواج دهند که خبرنگاران و خبرگزاری‌ها می‌توانند در سنگر اطلاع‌رسانی این توطئه‌ها را خنثی کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اردبیل تصریح کرد: امروز در جبهه جنگ نرم رسالت خبرنگاران بسیار مهم و جامع بوده و ضروری است تا نیازهای اطلاعاتی و خبری جامعه از طریق همین خبرنگاران متعهد تأمین شود.

حجت‌الاسلام خواسته خبرگزاری مهر را در راستای تعهدات نظام و دین‌پذیری جامعه اعلام کرد و افزود: حوزه علمیه خواهران استان اردبیل با همراهی خبرگزاری مهر توانسته در ابعاد فرهنگی و اجتماعی اخبار حوزه علمیه را منتشر و از این بابت اطلاع‌رسانی شفافی را انجام دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۰۰ نفر فارغ‌التحصیل بانوی طلبه و ۸۰۰ نفر نیز طلبه دانشجو داریم که حوزه علمیه در خدمت‌رسانی به این طلاب تلاشی گسترده از خود نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام خواسته با بیان اینکه ۳۰۰ نفر از بانوان طلبه در قالب طرح امین به آموزش و پرورش اعزام شدند، اضافه کرد: معاونت تبلیغ حوزه علمیه برادران اقدامات لازم را در پشتیبانی از این طلاب در طرح امین انجام می‌دهند و آموزش و پرورش صرفاً از حضور آنها در ابعاد تبلیغی مدارس استفاده می‌کند.

در ادامه این نشست مدیر خبرگزاری مهر استان اردبیل نیز خبرگزاری مهر را از رسانه‌های فعال و پیشرو در حوزه تبلیغ امور دینی اعلام کرد و ادامه داد: تعهد خبرنگاران مهر در استان ایجاب می‌کند تا در خط مقدم انعکاس اخبار دینی قرار گرفته و جامعه را در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اخبار حوزه مطلع کند.

مالک پناهی سِردی با بیان اینکه حوزه علمیه و خبرگزاری مهر هم راستا با هم برای اشاعه و ترویج دین‌پذیری و دین‌باوری اقدام می‌کنند، بیان کرد: انتشار و انعکاس اخبار حوزه علمیه در خبرگزاری مهر انجام شده و ما رسالت اصلی خود را در تبلیغ امور دینی در جامعه می‌دانیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1438319

مهمترین اخبار ایران و جهان: