نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 11:40

تقویم ایثار و شهادت کردستان تدوین می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت: تدوین تقویم ایثار و شهادت کردستان برای مرجع پژوهش‌ها از دیگر اولویت‌های این اداره کل است که در همین راستا تفاهم نامه‌هایی با مرکز کردستان‌شناسی منعقد شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهسواری پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج اظهار کرد: ملت ایران اسلامی در مسیر حفظ ارزش‌ها و دفاع از تمامیت ارضی بیش از 237 هزار شهید را تقدیم کرده که این عزیزان میراث مقاومت این ملت هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان همچنین گفت: در مسیر دفاع از انقلاب در طول هشت سال جنگ تحمیلی هم 460 هزار جانباز سرفراز تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

وی تصریح کرد: قطعا شهید افضل افراد است و خدمت به شهید خدمت به نبی اکرم(ص) است.

به گفته شهسواری، تلاش در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی و تبیین ایثارگری‌های شهدا قدم ارزشمندی است که امروز اصحاب رسانه در کشور به ویژه در استان کردستان اهتمام ویژه‌ای به آن دارند.

وی با تاکید براینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان یک دورخیز خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگری کردستان در سال‌جاری دارد، گفت: جامعه ایثارگری بسیار نجیب است و معتقدیم خدمات قابل توجهی برای جامعه هدف انجام نگرفته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان افزود: امروز در مجموعه نمایندگان عالی دولت در استان یک همسویی، همنوایی، همگرایی و یک صدای واحد در خدمت به جامعه ایثارگری دنبال می‌شود.

شهسواری خاطرنشان کرد: امسال کارگروه مسکن ایثارگران و گلزار شهدا راه‌اندازی شد و با هدف بررسی راهکارهای توزیع خدمت مسکن در چارچوب خدمات وارد عمل شده است.

وی اعلام کرد: فاز اول ساماندهی گلزار شهدا تا پایان شهریور جاری به اتمام می‌رسد و ظرف سه سال ضمن اتمام ساماندهی تمامی گلزارهای شهدای استان، برای نگهداری تحویل شهرداری‌ها می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان اذعان کرد: امسال اعتباری قریب به 4 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری برای ساماندهی گلزار شهدا هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: مجتمع‌های فرهنگی در مزارهای شهدا به عنوان کانون‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ترمیم و یک مجتمع فرهنگی در مریوان هم با توجه به اینکه مسیر راهیان نور و اربعین حسینی است احداث خواهد شد.

شهسواری افزود: تدوین تقویم ایثار و شهادت کردستان برای مرجع پژوهش‌ها از دیگر اولویت‌های این اداره کل است که در همین راستا تفاهم نامه‌هایی با مرکز کردستان‌شناسی منعقد شده است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1437963

مهمترین اخبار ایران و جهان: