نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 09:57

مطالعات گردشگری محور شاهرود- بسطام در حال انجام است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: مطالعات گردشگری محور شاهرود- بسطام و جاده آبگرم در دست اقدام است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان صبح امروز در جلسه شورای اداری استان سمنان اظهار کرد: صنعت گردشگری زمینه‌ساز رونق اقتصادی، اشتغال‌زایی و افزایش نشاط اجتماعی است.

وی ادامه داد: گردشگری یکی از پردرآمدترین صنعت‌ها در جهان است که باید از این صنعت برای توسعه استان سمنان بهره برد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: با حمایت‌های رئیس‌جمهور، وزیر میراث فرهنگی، رهنمودهای نماینده ولی‌فقیه در استان، همکاری استاندار سمنان و دستگاه‌های اجرایی، شاهد رشد استان سمنان در زمینه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خواهیم بود و با برندسازی، از ایران‌هراسی که دشمن در ذهن مردم جهان ایجاد کرده است، کاسته خواهد شد.

کرم‌زاده عنوان کرد: انتخاب سمنان به‌عنوان پایتخت جاده ابریشم ایران فرصت مناسبی است که باید از آن در زمینه‌های علمی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، تجاری و … استفاده کرد.

وی در زمینه اهم اقدامات صورت‌گرفته گفت: آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان که یکی از مطالبات مردم بود انجام‌ شد و مطالعات گردشگری محور شاهرود- بسطام و جاده آبگرم در دست اقدام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان خاطرنشان کرد: ثبت کاروانسراهای این استان در فهرست میراث جهانی و واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی از اهداف این اداره کل است.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1430019

مهمترین اخبار ایران و جهان: