نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 14:43

۱۵هزار واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن در بندرعباس احداث می شود

بندرعباس - مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: ۱۵هزار واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن در بندرعباس احداث می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس کمالی ظهر یکشنبه در مراسم آغاز عملیات احداث ۱۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن گفت: دولت سیزدهم در حوزه تامین زمین و ساخت مسکن در استان هرمزگان گام‌های زیاد و بزرگی برداشته و تاکنون در مجموع دو هزار و ۷۱ هکتار برای طرح نهضت ملی مسکن الحاق صورت گرفته است.

وی افزود: ۸۰۴ هکتار نیز در شورای عالی معماری شهرسازی در حال بررسی است که در صورت تصویب جمع الحاقات استان در حوزه مسکن به دو هزار و ۸۷۵ هکتار خواهد رسید که حجم عظیمی از توسعه شهری استان با اقدام جهادی دولت سیزدهم رقم خورده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۱۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن افزود: این واحدها در ۴۲۰ بلوک و هر بلوک در ۵ طبقه به مدت ۲ سال احداث می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: در طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان ۱۳۰ هزار متقاضی وجود داشت که از این تعداد ۸۰ هزار نفر مورد تایید قرار گرفتند و بالغ بر ۳۰ هزار نفر هم تایید نهایی شده است.

کمالی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی ساخت منازل مسکونی هم با توجه به سهم آورده مردمی در حال انجام است و تا سفر رئیس جمهور به استان تمام تعهد ساخت ۵۰ هزار واحد شهری آغاز به کار خواهد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1428819

مهمترین اخبار ایران و جهان: