نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 18:06

هنیه: تداوم بازداشت‌های سیاسی توهینی بزرگ به همه فلسطینی‌هاست

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که عملیات به اصطلاح «حل‌وفصل» به بن‌بست رسیده و اشغالگران در ۳۰ سال گذشته از آن بهره برده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس طی سخنانی در نشست رهبران گروه‌های فلسطینی در قاهره، تداوم بازداشت‌های سیاسی توسط تشکیلات خودگردان را به منزله توهینی بزرگ به فلسطینیان و راه مقاومت و انقلاب توصیف کرد.

هنیه تاکید کرد: آن‌چه عملیات حل‌وفصل خوانده می‌شود به بن‌بست رسیده، طی ۳۰ سال گذشته اشغالگران از آن بهره برده‌اند، ارتباط اراضی ما را با هم قطع و آن‌ها را منزوی نموده‌اند و با شهرک‌سازی، بخش‌های گسترده‌ای از اراضی کرانه باختری را تصرف کرده‌اند.

وی با اشاره به تحولات اراضی اشغالی افزود: روزنه فرصتی در برابر ما قرار گرفته که باید از آن بهره بگیریم. اشغالگران با تفرقه داخلی بی‌سابقه و تنش در روابط بین‌المللی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و توانایی شکستن اراده ملت ما و مقاومت روزافزون آن‌ها را ندارند.

هنیه با اشاره به تحریم این نشست از سوی جنبش جهاد اسلامی ادامه داد: خواسته برادران ما در جهاد اسلامی در خصوص آزادی افرادی که در نتیجه مقاومت در برابر اشغالگران یا گرایش‌های سیاسی بازداشت شده‌اند، درخواست همه ما است و ما بر آن تاکید می‌کنیم.

هنیه در سخنان خود خواستار مقاومت فراگیر، از بین‌بردن تمامی مشکلات موجود در مسیر مبارزه ملت فلسطین ضداشغالگران و شهرک‌نشینان در کرانه باختری و عدم پایبندی به تعهداتی شد که با حق ملت فلسطین در مقاومت اشغالگران در تناقض است.

وی خواهان بازسازی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، تشکیل مجلس ملی جدید بر اساس انتخابات دموکراتیک و آزاد و تشکیل نهادهای فلسطینی در کرانه باختری و غزه بر اساس برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شد.

همچنین هنیه از تشکیلات خودگردان خواست که به هرگونه همکاری امنیتی با دشمن پایان دهد و هرگونه پیگرد و بازداشت مبارزان مقاومت، افراد وابسته به گروه‌های فلسطینی و فعالان سیاسی را متوقف کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1418619

مهمترین اخبار ایران و جهان: