نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 10:15

حملات پهپادی اوکراین به مسکو و کریمه؛ یک نفر زخمی شد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که اوکراین با بیش از 25 پهپاد به مسکو و کریمه حمله کرد که تمامی پهپادها با پدافند هوایی یا جنگ الکترونیک از بین رفت و یک نفر نیز زخمی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اداره خدمات اضطراری روسیه به خبرگزاری روسی تاس گفت که در پی حمله پهپادی ارتش اوکراین به ساختمانی در شهر مسکو، انفجاری رخ داد که در نتیجه آن یک نفر زخمی شد.

مقام‌های محلی به خبرگزاری تاس گفتند: «یک گارد امنیتی در ساختمان oko-۲ در نتیجه انفجار زخمی شد. شیشه‌های طبقه اول تا چهارم در اثر حمله پهپاد شکسته شد».

پیشتر، «سرگئی سوبیانین» شهردار مسکو اعلام کرد که این شهر هدف حمله پهپادهای اوکراین قرار گرفته است. نمای دو ساختمان اداری شهر مسکو تاحدودی آسیب دیده است اما تلفاتی برجای نمانده است.

طبق گزارش وزارت دفاع روسیه، در صبح ۳۰ ژوئیه، اوکراین تلاش کرد با پهپادهایی به تأسیسات مسکو حمله کند که یکی از پهپادها در هوا برفراز قلمرو منطقه « اودینتسوفو» منهدم شد و دو پهپاد دیگر نیز منهدم شد و در شهر مسکو سقوط کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری تاس، فرودگاه ونوکوو پایتخت روسیه به دلیل این حادثه برای پروازهای ورودی و خروجی بسته شد.

از طرف دیگر، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که اوکراین در شب گذشته، تلاش کرد با ۲۵ پهپاد به تأسیسات کریمه حمله کند که ۱۶ پهپاد با ابزار پدافند هوایی روسیه منهدم شد و ۹ پهپاد دیگر نیز با ابزارآلات جنگ الکترونیک از بین رفت.

وزارت دفاع روسه در این خصوص توضیح داد: «امشب،‌ رژیم کی‌یف تلاش کرد تا با ۲۵ پهپاد از نوع هواپیما حمله تروریستی را به تأسیساتی در قلمرو شبه جزیره کریمه انجام دهد. ۱۶ پهپاد اوکراین با سامانه‌ای پدافند هوایی از بین رفت و ۹ پهپاد اوکراینی نیز به وسیله جنگ الکترونیک سرکوب شد و پهپادها نتوانستند به هدف برسند و در آب‌های دریای سیاه و کیپ تارخانکوت سقوط کردند».

در ۲۴ ژوئیه (دوم مرداد ماه)، ارتش اوکراین با پهپادهایی به کریمه حمله کرد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تمامی ۱۷ پهپاد یا سقوط کرد یا با جنگ‌افزار الکترونیک از بین رفت. و طبق گفته «سرگئی آکسیونوف» فرماندار کریمه، هیچ کس در نتیجه این حمله زخمی نشد. یک انبار مهمات در منطقه «دژانکویسکی» مورد اصابت قرار گرفت و یک خانه شخصی در شهرک «کروفسکی» تاحدودی آسیب دید.

خبرگزاری رویترز اخیراً گزارش داد از زمانی که کی‌یف در ماه گذشته ضدحمله خود علیه روسیه را آغاز کرد، برخی از روستاها در جنوب و مناطق اطراف شهر ویران شده باخموت در شرق اوکراین را پس گرفته اما هنوز به پیشروی قابل توجه در خطوط بشدت دفاعی روسیه دست نیافته است.

کی‌یف می‌گوید عمداً کُند پیش می‌رود تا از تلفات بالا در خطوط دفاعی مستحکم شده و پر از مین روسیه جلوگیری کند و در حال حاضر بر تضعیف لجستیکی و فرماندهی آن متمرکز است. اما مسکو می‌گوید ضدحملات اوکراین شکست خورده است.

 یکشنبه (۲۴ ژوئیه) ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با همتای بلاروسی خود ضدحمله اوکراین را شکست‌خورده خواند و در خصوص تلفات اوکراین هم گفت نیروهای اوکراینی از آغاز ضدحملات تاکنون بیش از ۲۶ هزار پرسنل خود را از دست داده‌اند.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1417619

مهمترین اخبار ایران و جهان: