نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 12:13

تشکیل کارگروه مشترک تسهیل موضوعات میراثی طرح توسعه دانشگاه تهران

دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران با مهندس عزت‌اله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در دیدار با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با اشاره به راه‌اندازی دانشکده تازه تأسیس گردشگری در دانشگاه تهران، گفت: دانشکده‌های جدید دانشگاه تهران از جمله دانشکده گردشگری بر اساس تقاضامحوری، ظرفیت‌های موجود کشور و نیازهای روز جامعه راه‌اندازی شده‌اند و تربیت نیروی انسانی متخصص متناسب با نیازها را در دستور کار دارند.

وی با یادآوری ظرفیت‌های دانشگاه تهران و نیازهای اولویت‌دار کشور، اعلام آمادگی کرد که بر اساس نیازهای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به راه‌اندازی رشته‌های جدید مرتبط با گردشگری و تدوین سرفصل‌های دروس متناسب با شرایط بومی کشور اقدام مؤثر صورت گیرد.

استاد دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: دانشگاه تهران در برنامه خود دارد که از آموزش سنتی عبور کند. یکی از محورهای جدید مدنظر دانشگاه تهران این است که رشته‌هایی را برای فقط یک بار و یا چند بار پذیرش دانشجو راه‌اندازی کند و به محض اینکه جمع‌بندی بر این قرار گرفت که نیاز کشور به نیروی متخصص در آن رشته رفع شده است، پذیرش دانشجو در آنها را متوقف نماید.

وی با بیان اینکه دانشکده گردشگری دانشگاه تهران یکی از دانشکده‌هایی است که مخاطبانی از همه بخش‌ها اعم از خصوصی، تعاونی و دولتی دارد؛ تاکید کرد: آمادگی داریم که یک پوشش مهارتی و حرفه‌ای در شاخه‌های مختلف گردشگری برای فعالان مختلف این عرصه ایجاد کنیم.

در این دیدار گزارشی از وضعیت طرح توسعه دانشگاه تهران و موانع مرتبط با ابنیه میراثی و محدویت‌های اجرای طرح تفصیلی توسط دکتر علی مبینی دهکردی رئیس سازمان توسعه و سرمایه‌گذاری دانشگاه تهران و دکتر حسین طوسی معاون فنی این سازمان ارائه شد.

مهندس عزت‌اله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این دیدار، ایجاد دانشکده گردشگری در دانشگاه تهران با نگاه تقاضامحوری را ناشی از رویکرد کارآفرینانه در مدیریت دانشگاه دانست و به مسئولان ذی ربط تاکید نمود تا دوره‌های آموزشی رسمی و همچنین دوره‌های کاربردی اولویت‌دار و مورد نیاز برای ذی‌نفعان و فعالان حوزه گردشگری را با دانشکده گردشگری درمیان بگذارند.

وزیر میراث فرهنگی ضمن توجه به ظرفیت‌های دانشگاه تهران اعلام آمادگی نمود که در آینده نزدیک از دانشگاه بازدید داشته باشد تا زمینه‌های آموزش و پژوهش را در راستای کارآفرینی و تربیت نیروهای متخصص و حرفه‌ای در پیوند میان دانشگاه و صنعت مورد تاکید قرار دهند.

در پایان این دیدار، به پیشنهاد وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، کمیته‌ای مرکب از مدیران وزارت میراث فرهنگی، خبرگان حوزه میراثی و مدیران دانشگاه تهران تشکیل شد تا ضمن بررسی چالش‌های پیش رو، راهکارهای لازم را برای رفع موانع و تقویت همکاری‌های مرتبط با اجرای طرح تفصیلی دانشگاه تهران ارائه نمایند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1417763

مهمترین اخبار ایران و جهان: