نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 14:17

امام جمعه یزد: توطئه بزرگ صهیونیست‌ها علیه عزای حسینی نقش بر آب شد

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: دشمنان برنامه‌ها و توطئه‌های بزرگی علیه عزای حسینی داشتند که به فضل خدا و حضور مردم خنثی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته ۱۳ مردادماه نماز جمعه مرکز استان، اظهار کرد: دشمنان با آتش زدن قرآن تلاش می‌کنند تا این کتاب را کم ارزش جلوه دهند و ما باید به قرآن بیش از گذشته اهمیت داده و آن را بیش از پیش وارد زندگیمان کنیم چرا که قرآن کلام خدا و تربیت دهنده مردم است.

وی افزود: کسی که قرآن را آتش می‌زند یا به آن عمل نمی‌کند، به قرآن خیانت کرده است و خداوند ما را نسبت به خیانت به شدت برحذر می‌دارد و کسانی که به گناه و معصیت کمک می‌کنند هم به خدا و پیامبر (ص) و قرآن خیانت کرده اند. 

امام جمعه یزد ادامه داد: خداوند متعال می‌فرماید به امانت‌های خودتان خیانت نکنید که دین و قرآن و فرزندان و نعمت‌ها امانتی به شمار می‌آیند که ما موظف به نگهداری از آن‌ها هستیم.

آیت الله ناصری یزدی گفت: متاسفانه برخی خانواده‌ها و معلمان در حق بچه‌ها خیانت کرده و آنان را از راه حق دور می‌سازند، همچنین نهضت امام حسین (ع) و انقلاب اسلامی امانتی نزد ما هستند و اگر در این مسیر قدم برنداریم خیانت در امانت کرده ایم.

ناصری تصریح کرد: رسانه‌های بیگانه به شدت تلاش می‌کردند تا مراسم‌های محرم را تحت تاثیر قرار دهند، اما مردم به این یاوه گویی‌ها بی تفاوت بوده و مراسم‌ها را بهتر از سال‌های گذشته برگزار کردند.

وی گفت: توطئه بزرگی از سوی صهیونیست‌ها برای برهم زدن مراسم‌های محرم تدارک دیده شده بود و کار‌های بزرگی را در نظر داشتند که خداوند آن‌ها را نقش بر آب کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد اظهار کرد: آنان با سوزاندن قرآن کریم می‌خواستند این ایام را تحت تاثیر قرار دهند و برنامه‌های مختلفی نظیر انفجار‌های بزرگ را در نظر داشتند، اما محبت و عشق حسین (ع) در دل مردم بود. یزدی‌ها مراسم عزای حسینی را در دهه محرم به خوبی برگزار کردند و صدا و سیما نیز این مراسم‌ها را به نحو احسن پوشش داد.

ناصری همچنین در آستانه ۱۷ مردادماه و روز خبرنگار گفت: خبرنگاری مساله بسیار مهمی است چرا که تبیین واقعیت‌ها و برملا کردن دروغ دشمنان برعهده این قشر است. دشمن به بزرگنمایی نقاط ضعف و کوچک نمایی نقاط قوت کشور پرداخته و ناامیدی را در جامعه گسترش می‌دهد و جوانان را از دین دور می‌سازد و پاسخ به این مساله برعهده رسانه است.

امام جمعه یزد تأکید کرد: رسانه‌ها باید در کنار انتقاد به بیان راهکار پرداخته و دولت را در حل مشکلات یاری کنند. نشستن و انتقاد کردن کار درستی نیست بلکه نظر را باید به صورت دلسوزانه بیان کرد و راهکار ارائه داد.

پایان پیام/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1425519

مهمترین اخبار ایران و جهان: