نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 11:23

توزیع ۲ میلیون جلد کتاب در بین دانش‌آموزان زنجانی

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه برای سال تحصیلی پیش‌رو بیش از 2 میلیون جلد کتاب در بین دانش‌آموزان توزیع خواهد کرد، گفت: تاکنون بیش از یک ونیم میلیون جلد کتب درسی برای سال تحصیلی آینده تامین و توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان امروز در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت تامین کتب درسی دانش‌آموزان برای سال تحصیلی آینده اظهار داشت: مطابق برنامه هرساله فرآیند تامین کتب درسی دانش‌آموزان در استان زنجان نیز کلید خورده است و دستگاه تعلیم و تربیت استان برای سال تحصیلی پیش‌رو بیش از ۲ میلیون جلد کتاب در بین دانش‌آموزان توزیع خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: تاکنون بیش از یک و نیم میلیون جلد کتاب در قالب ۳۳۰ عنوان مختلف از وزارت آموزش و پرورش دریافت و برای توزیع به مناطق ۱۴ گانه ارسال شده است.  

وی افزود: ۱۰۶ عنوان کتاب دیگر نیز در حال چاپ است و در آینده‌ای نزدیک تحویل آموزش و پرورش استان خواهد شد.

اسماعیلی با اشاره به آمار توزیع کتب دریافت شده از وزارت آموزش و پرورش گفت: تاکنون از کتب دریافت شده در مقطع ابتدایی ۹۷ درصد آن به مناطق و نواحی ارسال شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه همچنین در مقطع متوسطه اول ۸۰ درصد کتب دریافتی توزیع شده است، افزود: این در حالی است که در مقطع متوسطه دوم نیز ۵ درصد کتب دریافتی توزیع شده است.

وی با یادآوری این مطلب که بیشتر کتب درحال چاپ که هنوز به آموزش و پرورش استان تحویل داده نشده مربوط به مقطع متوسطه دوم است، اضافه کرد: در مجموع ۷۳ درصد دانش‌آموزان استان در سامانه توزیع کتب درسی برای دریافت کتب درسی خود ثبت نام کرده‌اند و از این لحاظ استان زنجان در میان ۱۰ استان برتر کشور در میزان ثبت نام کتب درسی قرار دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه در مقطع ابتدایی ۸۶ درصد دانش‌آموزان در سامانه دریافت کتب درسی ثبت نام کرده‌اند، افزود:  در مقطع متوسطه اول ۶۱ درصد دانش‌آموزان در مقطع متوسطه دوم نظری، ۶۲ درصد در مقطع متوسطه دوم فنی حرفه‌ای، ۲۹ درصد در کار و دانش، ۵۵ درصد دانش‌آموزان در این سامانه ثبت نام کرده‌اند.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به علت تفاوت درصد ثبت نام دانش‌آموزان در سامانه ثبت نام کتب درسی پرداخت و گفت: تفاوت درصد ثبت نام کتب درسی به خاطر ثبت نام پایه‌های ورودی به مقاطع مختلف یعنی اول دبستان، هفتم و دهم است .

 وی ادامه داد: در مقطع متوسطه دوم چون هنوز موضوع هدایت تحصیلی دانش آموزان و انتخاب رشته آنان قطعی نشده ثبت نام کتب درسی قدری با تاخیر انجام می شود.

اسماعیلی با اشاره به وضعیت مطلوب تامین کتب درسی دانش‌آموزان استان افزود: تا به امروز استان وضعیت مطلوبی را در درصد ثبت نام دانش‌آموزان در سامانه کتب درسی و همچنین میزان تحویل کتب از مرکز به آموزش و پرورش استان و توزیع کتب در مناطق را دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان امیدواریم با قطعی شدن فرآیند هدایت تحصیلی دانش آموزان در آینده‌ای نزدیک ثبت نام کتب درسی دانش‌آموزان استان به صورت کامل انجام گیرد.

 وی در پایان ضمن درخواست مراجعه فوری و ثبت‌نام از خانواده‌ها و دانش‌آموزانی که هنوز به سامانه ثبت‌نام کتب درسی مراجعه نکرده‌اند ابزار امیدواری کرد که با ثبت نام به موقع، دستگاه تعلیم و تربیت استان مشکلی در تامین مطلوب کتب دانش‌آموزان نداشته باشد.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1419519

مهمترین اخبار ایران و جهان: