نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 13:20

رسانه ابزار کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشران توسعه است

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه از موضع گیری‌های شفاف خبرنگاران در رابطه با اقدامات دشمن قدردانی می‌کنم گفت: رسانه می‌تواند با فرهنگسازی و ارتقای فرهنگ مردم آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد تا در بستر دیگر به جرائم تبدل نشود.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار سلمان امیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امنیت یک موضوع بین بخشی است و در صورت همکاری مردم و رسانه‌ها با پلیس امنیت مطلوب‌تری در جامعه حکمفرما می‌شود اظهار کرد: تمرکز دشمن روی بستر فضای مجازی است و باید مراقب باشیم.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری دشمن در این حوزه بسیار جدی است افزود: در فضایی که دشمن آلوده کرده و اهدافی که دنبال می‌کند باید مقتدرانه مقابله کرد.

فرمانده انتظامی استان همدان خاطرنشان کرد: دشمن دین ما را هدف کرده از همین رو اصحاب رسانه و فرهنگ که یقینا از طیف دینداران جامعه هستند، به دشمن اجازه جولان ندهند.

وی با تاکید بر اینکه از موضع‌گیری‌های شفاف خبرنگاران در رابطه با اقدامات دشمن قدردانی می‌کنم یادآور شد: اصحاب رسانه در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز پیشران هستند و نقش آفرینی می‌کنند.

امیری در ادامه عنوان کرد: رسانه می‌تواند با فرهنگسازی و ارتقای فرهنگ مردم آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد تا در بستر دیگر به جرائم تبدل نشود.

وی در بخش دیگر به بیان مطالبات مجموعه نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: خبرنگاران در بیان مطالبات ما نقش بسزایی دارند همچنین در بخش کنترل ترافیک و تصادفات نیز نقش بی‌بدیل ایفا می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان همدان متذکر شد: انعکاس اخبار مختلف انتظامی مانند تصادفات مردم را هوشیار می‌کند چراکه خبرنگاران با ظرافت مشکلات را منعکس می‌کنند و این مهم تاثیرگذار است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تعامل و همکاری با اصحاب رسانه حتی اگر از فوت یک نفر جلوگیری کند، کار ارزنده‌ای به شمار می‌رود.

امیری مجددا با گریزی به اهمیت موضوع فرهنگسازی یادآور شد: برخی جوانان مهارت‌ اجتماعی ندارند از همین رو رسانه‌ها به دلیل انس بیشتر با مردم و جوانان در فرهنگسازی و کاهش آمار اعتیاد مبادرت ورزند.

وی با بیان اینکه در زمینه کاهش آمار طلاق نیز اقدامات درخور اهالی رسانه مثمر ثمر است گفت: تخصص خبرنگاران در این بخش‌ها کمک‌کننده و حائز اهمیت است.

فرمانده انتظامی استان همدان تاکید کرد: دشمن نقاط قوت کشور را به نقاط ضعف تبدل می‌کند و با موج‌سواری به دنبال تشویش اذهان عمومی است همچنین مسائل را با سیاه‌نمایی عنوان می‌کند پس  با تلاش اهالی رسانه می‌تواند خدعه دشمن را خنثی کند.

وی در پایان به دستگیری عامل شهادت سرهنگ علی میرزایی اشاره کرد و گفت: با جدیت این امر مورد پیگیری قرار گرفت به نحوی که دیروز عامل شهادت سرهنگ میرزایی از کارکنان پلیس مبارزه با مواد مخدر انتظامی ملایر در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه دستگیر شد.

پایان پیام/89033/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1432163

مهمترین اخبار ایران و جهان: