نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 17:03

دمای هوا در خراسان رضوی ۳ تا ۵ درجه کاهش می‌یابد

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: فردا حداکثر دمای روزانه هوا بویژه در نیمه شمالی و شرقی خراسان رضوی بطور میانگین بین سه تا پنج درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

آذر رضایی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی؛ از امروز با افزایش گرادیان فشار هوا بر شدت و سرعت وزش باد در سطح استان افزوده خواهد شد که در برخی از نقاط استان بویژه نواحی شرقی و نیمه جنوبی همراه با احتمال بروز خسارت طوفان گردوخاک پیش‌بینی شده است.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: این وضعیت در سایر نقاط استان نیز با کاهش کیفیت هوا و میدان دید همراه است و تا اواخر هفته جاری با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت.

وی افزود: همچنین طی امروز و فردا با عبور امواج ضعیف تراز میانی جو افزایش ابرناکی در نیمه شمالی استان و احتمال بارشهای رگباری پراکنده توأم با رعدوبرق در ارتفاعات این نیمه از استان دور از انتظار نیست.

رضایی پور ادامه داد: ضمن اینکه فردا حداکثر دمای روزانه هوا بویژه در نیمه شمالی و شرقی استان بطور میانگین بین سه تا پنج درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا سه شنبه را صاف در ساعات بعدازظهر وزش باد نسبتاً شدید و غبارآلود پیش بینی کرد.

وی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته فریمان با کمینه دمای ۱۸ درجه و سرخس با بیشینه دمای ۴۳ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت نوسانات دمایی مشهد مقدس بین ۲۵ و ۳۷ درجه سلسیوس در نوسان بوده است. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از ایستگاه هواشناسی رشتخوار با سرعت ۶۱ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1366519

مهمترین اخبار ایران و جهان: