نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 17:55

آغاز مذاکرات کره‌شمالی با سازمان‌ملل درباره سرباز آمریکایی فراری

معاون ستاد فرماندهی نیروهای چندملیتی سازمان ملل امروز اعلام کرد که گفتگو با کره‌شمالی درباره یک سرباز آمریکایی که هفته گذشته از مرز کره جنوبی گذشت و وارد این کشور شد را آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، مذاکرات کره شمالی با سازمان ملل درباره موضوع سرباز آمریکایی فراری به این کشور آغاز شد.

بر اساس اعلام این رسانه، ژنرال اندرو هریسون، معاون ستاد فرماندهی و مدیریت نیروهای چندملیتی سازمان ملل متحد، امروز دوشنبه اعلام کرد که گفتگو با کره شمالی را درباره یک سرباز آمریکایی که هفته گذشته از مرز کره جنوبی گذشت و وارد این کشور شد، آغاز کرده‌ است.

این ژنرال بریتانیایی با اشاره به حساسیت گفتگوها از اعلام جزئیاتی مانند زمان آغاز گفتگوها، شمار گفتگوها و اینکه آیا کره‌شمالی واکنش سازنده‌ ای نشان داده است یا خیر، خودداری کرد.

وی همچنین اشاره‌ ای به وضعیت جاری «تراویس کینگ» سرباز آمریکایی نکرد.

ژنرال اندرو هریسون، در یک نشست خبری در سئول در این باره گفت: هیچ یک از ما نمی‌ دانیم که این ماجرا به کجا ختم می‌ شود. من در زندگی آدم خوش‌ بینی هستم.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این فرمانده هفته گذشته در بیانیه‌ ای از «همکاری» همتایان کره شمالی خود سخن گفته بود؛ با این وجود مشخص نیست که آیا سخنان امروز هریسون به پیشرفت معنادار در این زمینه اشاره دارد یا خیر.

فرماندهی سازمان ملل که برای مقابله با جنگ میان دو کُره ایجاد شده بود همچنان در کره جنوبی باقی مانده است تا بر اجرای آتش‌ بس سال ۱۹۵۳ نظارت کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی یورو نیوز، این موضوع می‌ تواند به تلفن‌- صورتی اشاره کند که یک خط تلفن بین این فرماندهی و ارتش خلق کره شمالی در روستای مرزی پانمونجوم است؛ جایی که «تراویس کینگ» از آنجا عبور کرد و به کره شمالی رفت.

دو کره هنوز از نظر فنی در جنگ هستند؛ زیرا هرگز معاهده‌ صلح امضا نشده است. کره شمالی تاکنون درباره این سرباز آمریکایی سکوت کرده است. قرار بود «تراویس کینگ» پس از آزادی از زندان در کره جنوبی، به دلیل محکومیت به تگزاس برگردد. مقامات ایالات متحده درباره وضعیت او ابراز نگرانی کرده‌ اند و می‌ گویند که کره شمالی درخواست‌ های اطلاعاتی درباره این سرباز را نادیده گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1398363

مهمترین اخبار ایران و جهان: