نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 21:10

گلایه استاندار گلستان از برخی تخریب‌ها علیه دولت در ماه‌های منتهی به انتخابات مجلس

استاندار گلستان با بیان اینکه مهم‌ترین دلیل عقب‌افتادگی استان، اختلافات و کشکمش‌های درون استان است، گفت: برخی‌ها فکر می‌کنند برای رسیدن به موفقیت باید اول چنگی هم به صورت دولت بیندازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گالیکش، علی‌محمد زنگانه ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان گلستان که در این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: موفقیت‌هایی که در استان از جمله شهرستان گالیکش به‌دست آمده ناشی از تلاش‌ها و زحمت‌هایی است که مسئولان اجرایی، نماینده مردم در مجلس و سایر بخش‌ها کشیده‌اند.

استاندار گلستان افزود: وقتی نماینده ولی‌فقیه در استان و مجمع نمایندگان از فعالیت‌های دولت حمایت و پشتیبانی می‌کنند؛ اگر نخبگان و بزرگان استان به همراه ائمه جمعه و جماعلا با اتحاد و انسجام پشت مسئولان بایستند، حتما توسعه و پیشرفت هم حاصل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در ۲۲ ماه گذشته که توفیق خدمتگزاری به مردم استان را داشتم، شاهد بودم که یک شاخص برجسته در استان احصا و در سطح ملی به‌آن تاکید شده و آن وحدت و انسجام است. در روزهای گذشته نیز ور جلسه‌ای که با رئیس جمهور داشتم، وی بر حفظ این وحدت و انسجام تاکید ویژه داشت.

استاندار گلستان با بیان اینکه در ماه‌های ابتدایی شروع به‌کار تیم مدیریتی استان، اتحاد و انسجام مجموعه‌ها بیشتر بود، گفت: متاسفانه هرچه به انتخابات نزدیک‌تر می‌‌شویم برخی از حواشی و منازعه‌ها نیز بیشتر می‌شود. نسبت به منازعه بین نخبگان و مسئولان، بین دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان و مدیران اجرایی با اصحاب رسانه نگران هستم. اما اگر به فکر استان و مردم ان هستیم باید از منازعه و کشمکش خودداری کنیم چراکه مهم‌ترین دلیل عقب‌افتادگی استان، همین اختلافات و منازعات بوده است.

وی با تاکید بر اینکه همه باید قدر فرصت طلایی که برای پیشرفت استان ایجاد شده است را بدانند، گفت: متاسفانه عده‌ای ساز ناکوک می‌زنند و تصور می‌کنند اگر می‌خواهند موفقیتی برای خود در هر حوزه‌ای رقم بزنند، ابتدا باید چنگی به صورت دولت بیندازند. اتفاقاً این کار خلاف قرآن و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب است.

زنگانه تاکید کرد: بنده ابتدا خودم، معاونینم و مدیران دستگاه‌های اجرایی و بعد دیگران را برای حل مشکلات مردم به صبوری دعوت می‌کنم. این از مظلومیت دولت است که برخی فکر می‌کنند با ژست فیلسوفانه و مردمی گرفتن و حمله به دولت، می‌توانند به موفقیت برسند. در حالیکه این افراد ایمان و امید مردم را نشانه گرفته‌اند و ما وظیفه داریم مردم مظلوم استان را دریابیم.

وی در بخش دیگر سخنانش به برخی مصوبه‌های سفر نخست دولت سیزدهم در شهرستان گالیکش اشاره و بیان کرد: بیمارستان گالیکش به‌عنوان یک پروژه مهم در جریان سفر برای آن ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد و تا کنون حدود ۵۳ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته است.

استاندار گلستان از رئیس دانشگاه علوم پزشکی و  مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خواست بیمارستان گالیکش را در طرح مولدسازی جای دهند. همچنین جلسه‌ای در هفته آینده با وزیر بهداشت و درمان و معاون مرتبط برگزار خواهد شد تا برای اختصاص ۲۵ میلیارد تومان از اعتبارات ۱۴۰۲ پیوست یک، تصمیم‌گیری شود. در سفر دوم دولت نیز منابع اعتباری این پروژه را تقویت خواهیم کرد.

وی به پروژه‌های حوزه راه هم اشاره کرد و افزود: تکمیل و ایمن‌سازی ۱۳ کیلومتر از مسیر سه‌راهی کلاله تا روستای ترجنلی جزو مصوبه‌های سفر اول بود که ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش‌بینی شده بود که ۵۶.۳ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد. 

وی اضافه کرد: تعریض محور مینودشت به گالیکش به طول ۶.۳ کیلومتر با ۳۸ میلیارد تومان اعتبار در حال انجام است. اجرای ایمن‌سازی دو روستای در معرض خطر " پنو" و " پادلدل" با تخصیص ۴.۵ میلیارد تومان در حال اجراست‌. اجرای طرح‌های هادی در ۶ روستا و مطالعات بازنگری طرح در دو روستا با ۶ میلیارد تومان اعتبار در دست اجرا قرار دارد. اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در حوزه اوغان قلی تپه با ۶ میلیارد تومان اعتبار و همچنین سه سازه سنگی ملاتی در این شهرستان هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد. 

استاندار گلستان گفت: مرمت و بهسازی آببندان " قرق آق‌قمیش" با ۴.۳ میلیارد تومان، اجرای طرح سامانه‌های نوین آبیاری با ۴.۴ میلیارد تومان اعتبار و تامین آب اراضی شیبدار با ۲.۲ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های فعال از محل سفر اول دولت سیزدهم به شهرستان گالیکش است.

وی ادامه داد: در حوزه ورزش اتفاقات خوبی در استان و از جمله در شهرستان گالیکش رخ داده است. در مجموع ۲۱۸ میلیارد تومان مصوبه برای تکمیل پروژه‌های ورزشی نیمه‌کاره در سفر اول مصوب شد. همچنین از محل اعتبارات متوازن مبلغ ۵۰ میلیارد تومان را به پروژه‌هایی که قابلیت لازم را داشتند اختصاص دادیم.

زنگانه اظهارکرد: در سفر اول دولت برای تکمیل و بهره برداری سالن ورزشی روستای قلی تپه ۱.۵ میلیارد تومان اختصاص داد. سه زمین چمن مصنوعی به همراه ۱۱ خانه ورزش روستایی نیز در این شهرستان به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به پیشرفت ۶۵ درصدی مجتمع فرهنگی هنر:
ی شهرستان گالیکش گفت: ۳.۴ میلیارد تومان اعتبار در سفر اول برای این پروژه مصوب شد. برای تکمیل مجتمع‌های فرهنگی هنری نیمه کاره در استان از جمله مجتمع گالیکش، جلسه‌ای با وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی ک یکی از معاونان خواهیم داشت تا از محل اعتبارات متمرکز وزارتخانه، سهم بیشتری به مجتمع‌های فرهنگی هنری نیمه کاره استان اختصاص دهند.

پایان پیام/۸۳۰۲۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1436263

مهمترین اخبار ایران و جهان: