نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 11:10

تبعات یک اعتراض؛ سرمربی آلومینیوم محروم شد

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک تا اطلاع ثانوی از همراهی تیم محروم شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، روز گذشته هفته اول مسابقات لیگ برتر در شهرهای مختلف کشور برگزار شد.

در یکی از این دیدارها تیم آلومینیوم اراک در تهران مقابل پرسپولیس به میدان رفت که در نهایت با تک‌گل علی نعمتی در دقیقه ۳۸ تن به شکست داد.

این گل در شرایطی مورد قبول دار و کمک وی واقع شد که مجتبی حسینی سرمربی تیم آلومینیوم نسبت به آن اعتراض داشت و معتقد بود گل در شرایط آفساید به ثمر رسیده است.

سرمربی آلومینیوم اراک بعد از پایان بازی با شرایط سختی قصد ورود به اتاق کنفرانس در طبقه سوم ورزشگاه را داشت که بعد از اینکه به این طبقه رسید متوجه شد که سالن کنفرانس آنجا نیست! و با دلخوری به دلیل ناهماهنگی به وجود آمده در نشست خبری حاضر نشد و در میکسدزون پاسخ سؤالات خبرنگاران را داد.

حسینی در میکسدزون به نحوه به ثمر رسیدن گل اعتراض داشت و گفت: می‌توانستیم این بازی را بازنده نشویم آنچه مسلم این است که ما یک گل آفساید خوردیم و امیدوارم کمک‌داور عامدانه چنین اشتباهی را نکرده باشد. من صحنه گل را بین دونیمه در رختکن دیدم.

حسینی محروم شد

همین جمله حسینی در خصوص آفساید بودن گل پرسپولیس باعث شد تا کمیته انضباطی به‌سرعت، سرمربی تیم آلومینیوم را به دلیل اظهاراتش علیه داور مسابقه با صدور دستور موقت از همراهی تیم خود محر‌وم کند؛ وی ۴۸ ساعت فرصت دارد تا از اتهام انتسابی دفاع کند.

به خودم شک کردم!

سید مجتبی حسینی در واکنش به خبر محرومیت موقتش توسط کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: هنوز در رختکن ورزشگاه در حال صحبت با مربیان و بازیکنانم بودم که متوجه شدم این حکم صادر شده است. به خودم شک کردم که واقعا چه حرفی زدم که این اتفاق افتاد و اولین رأی این فصل را برای بنده صادر کردند؟

وی افزود: همواره به تمام داوران احترام گذاشته‌ام و همه می‌توانند به این موضوع شهادت بدهند. حتی تیم داوری بازی با پرسپولیس نیز می‌توانند بگویند که در جریان مسابقه و پس از سوت پایان بازی، کوچک‌ترین بی‌احترامی یا کنایه‌ای نسبت به آن‌ها داشته‌ام یا خیر، حتی بازی که تمام شد، به آن‌ها خسته نباشید گفتم.

 سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک گفت: بنده عنوان کردم امیدوارم کمک داور محترم بازی عامدانه اشتباه نکرده باشد‌ واقعا این حرف بی‌احترامی است؟ اگر چنین صحبتی بدون هیچ‌گونه توهین، منجر به محرومیت می‌شود، مطمئن باشید تا پایان فصل حتی یک کلمه دیگر در مورد داوری حرف نمی‌زنم.

مصاحبه سید مجتبی حسینی بازبینی شود

باشگاه آلومینیوم اراک بعد از این اتفاقات از فدراسیون فوتبال درخواست کرد مجدداً مصاحبه سید مجتبی حسینی، سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم پس از دیدار مقابل پرسپولیس در هفته اول لیگ برتر را بازبینی کنند.

لحظاتی پس از پایان مسابقه تیم‌های پرسپولیس و آلومینیوم اراک و در حالی که اعضای تیم فوتبال آلومینیوم هنوز از ورزشگاه آزادی خارج نشده بودند، به شکل عجیبی در کانال مجازی فدراسیون فوتبال با این متن منتشر شد: «با اعلام کمیته انضباطی، مجتبی حسینی، سرمربی تیم آلومینیوم اراک به دلیل اظهاراتش علیه داور مسابقه پس از بازی مقابل پرسپولیس با صدور دستور موقت از همراهی تیم خود محر‌وم شد. وی ۴۸ ساعت فرصت دارد از اتهام انتسابی دفاع کند.»

مجتبی حسینی پس از پایان بازی، فقط به مدت یک دقیقه با دوربین شبکه سه به‌صورت زنده گفت‌وگو کردند و با کمال احترام و ادب نسبت به داوری صحبت کردند و حتی در طول مسابقه نیز اجازه ندادند حتی یک نفر از کادر فنی تیم موضع‌گیری تندی نسبت به داوران داشته باشند.

تمام فوتبال ایران آقای مجتبی حسینی را می‌شناسند و می‌دانند ادب ایشان زبانزد است و همواره با کمال احترام با تمام افراد، به‌ویژه مسؤولان و زحمتکشان در عرصه فوتبال صحبت می‌کنند، اما اینکه به یک‌باره اولین ابلاغ محرومیت در فصل جدید متوجه ایشان می‌شود، جای تعجب دارد.

نکته عجیب اینجاست، اگر شخصی مثل آقای حسینی که با متانت نسبت به متضرر شدن در بحث داوری صحبت کردند، به این شکل و با آرامش کامل و دور از بی‌احترامی مصاحبه نداشته باشند، پس چطور باید صحبت کرد؟ اگر به این شکل است، پس باید مربیانی که در طول مسابقه اخراج می‌شوند یا در نشست‌های خبری مصاحبه‌های تندی نسبت به داوران و ارکان مدیریتی فدراسیون فوتبال موضع‌گیری دارند، باید تا پایان فصل محروم شوند.

با این وجود، باشگاه فرهنگی، ورزشی آلومینیوم اراک امیدوار است مدیران محترم فدراسیون فوتبال و کمیته محترم انضباطی، مجدداً فیلم مصاحبه آقای حسینی را مشاهده کنند تا نحوه گلایه ایشان نسبت به داوری که آرام‌ترین شکل ممکن را داشت، در صدور مجدد رأی لحاظ کنند.

احضار ۵ مربی و بازیکن به کمیته انضباطی

به گزارش فارس پیش از این مهدی تاج رسیدن فدراسیون فوتبال در هشداری به نیمکت نشینان تیم‌ها گفته بود: کادرفنی معترض تیم‌ها بلافاصله پس از بازی محروم می‌شوند، ستادی تشکیل شده که همه بازی‌ها را می‌بینند. ما در واقع کل سیستممان آنلاین شده است؛ هیچ‌کس جز سرمربی حق ندارد اعتراض کند. فقط سرمربی حق دارد در محوطه فنی اعتراض کند. سرپرست، کمک و مربی گلرها نباید بیایند وسط زمین. این‌ها سریع محروم می‌شوند و همان شب هم محروم می‌شوند.

در بازی‌های شب گذشته مجتبی حسینی، سید مهدی رحمتی، علیرضا بیرانوند، مهران موسوی و منصور باقری از سوی کمیته انضباطی با دستور موقت تا اطلاع ثانوی محروم و یا احضار شدند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1435363

مهمترین اخبار ایران و جهان: