نیوز سیتی!
01 مرداد 1402 - 21:58

رئیس پارلمان عربی خواستار تحریم دانمارک شد

رئیس پارلمان عربی اهانت به قرآن کریم در کپنهاگ پایتخت دانمارک را بشدت محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عادل بن عبدالرحمن العسومی» رئیس پارلمان عربی اهانت به قرآن کریم در کپنهاگ پایتخت دانمارک را محکوم کرد و خواستار تحریم این کشور و عدم سفر به آن شد.

پس از اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد در روز پنجشنبه پیش (۲۰ جولای) که با چراغ سبز پلیس این کشور صورت گرفت، روز جمعه نیز به بهانه آزادی بیان، یک گروه راست‌افراطی در دانمارک، نسخه‌ای از قرآن کریم را مقابل سفارت عراق در کپنهاگ سوزاند.

اعضای گروه راست‌افراطی که خود را « Danske Patrioter» (میهن‌پرستان دانمارک) می‌نامند، در مقابل سفارت عراق در پایتخت دانمارک، در حالی که پلاکاردهایی ضد اسلامی در دست داشتند، علیه دین اسلام و شعائر آن شعار سر دادند. پرچم عراق و قرآن کریم را بر روی زمین انداخته و آن را لگدمال کردند و این اقدام خود را به صورت زنده در حساب کاربری خود در فیس‌بوک منتشر کردند. 

رئیس پارلمان عربی گفت که این رفتارهای غیر مسئولانه، احساسات مسلمانان را جریحه‌دار کرده و باعث تشدید نفرت‌پراکنی و تهدید علیه همزیستی مسالمت‌آمیز می‌شود.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، العسومی تصریح کرد که چنین رفتارهایی غیر قابل توجیه بوده و نیازمند اتخاذ موضع قاطع جامعه جهانی برای ممانعت از تکرار این قبیل رفتارهاست.

وی ملت‌های عربی و اسلامی را به تحریم دانمارک و عدم سفر به این کشور فراخواند و بر ضرورت وضع قوانین جهت جرم‌انگاری اهانت به نمادها و مقدسات دینی و کتاب‌های آسمانی و پرهیز از خشونت، افراطی‌گری و تحریک به نفرت‌پراکنی تأکید کرد.

العسومی همچنین کشورهای عربی و اسلامی را به اتخاذ اقدامات شدیدتر در قبال اعمال جنایتکارانه علیه دین مبین اسلام و کتاب خداوند فراخواند.

 

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1396163

مهمترین اخبار ایران و جهان: