نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 10:33

توزیع روزانه غذای گرم از محل موقوفات در بابل

بابل- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابل از پخت و توزیع روزانه غذای گرم از محل موقوفات و به کمک خیرین در این شهرستان همزمان با ایام محرم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن برزگر صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به جزئیات اجرای نیات واقفان خیراندیش این شهرستان در ماه‌های محرم و صفر، اظهار کرد: روزانه ۲ هزار و ۳۰۰ پرس غذای گرم نذری برای عزاداران حسینی در تکیه نفتی محله بابل به مدت دو ماه پخت و توزیع خواهد شد.

وی افزود: همچنین از محل موقوفات این شهرستان هر روز هزار و ۲۰۰ پرس غذای گرم نذری پخت و بین عزاداران حسینی در تکیه محله حمزه کلای شرقی همت آباد توزیع می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابل پخت و توزیع غذای گرم نذری از طرف اوقاف این شهرستان در این ایام را سنتی دیرینه دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به نیات واقفان، توزیع غذای گرم فقط مختص عزاداران حسینی نیست و نذری به خانواده‌های نیازمند نیز می‌رسد.

برزگر عنوان کرد: در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش حاج بابا روغن فروش توسط متولی موقوفه و از موقوفه حاج محمدحسن بزاز به تولیت هدایت زاده به ترتیب ۲ هزار و هزار و ۳۰۰ پرس غذای گرم نذری بین عزاداران حسینی و خانواده‌های نیازمند در حاشیه شهر توزیع شد.

وی اضافه کرد: بسیاری از موقوفات شهرستان بابل دارای قید مکان و زمان هستند که بر اساس نظر واقف باید در روزهای خاص در اماکن مذهبی مورد اشاره در وقف‌نامه هزینه شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1396819

مهمترین اخبار ایران و جهان: