نیوز سیتی!
09 اردیبهشت 1403 - 12:44

واگذاری روزانه ۴۰ میلیون لیتر پساب به صنایع گلستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان با اشاره به اینکه گلستان روزانه ۴۰ میلیون لیتر فاضلاب ظرفیت واگذاری پساب به صنایع را دارد، گفت: استان گلستان از جمله استان‌هایی است این ظرفیت در آن وجود دارد تا بتواند در حوزه تامین آب صنعت از پساب تولیدی استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از شرکت آب و فاضلاب گلستان، ابوالفضل رحیمی ‌با اشاره به اهمیت استفاده از پساب تولیدی و استفاده آن در صنعت اظهارداشت: استان گلستان نیز از جمله استان هایی است این ظرفیت در آن وجود دارد تا بتواند در حوزه تامین آب صنعت از پساب تولیدی استفاده کند و این امر در کاهش مصرف آب شرب در استان کمک ویژه ای خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: گلستان ظرفیت واگذاری روزانه 40 میلیون لیتر پساب به صنایع را دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان اظهار داشت:  استفاده مجدد از آب در صنعت، پتانسیل کاهش هزینه‌های تامین آب و تصفیه فاضلاب توسط صنایع و کاهش فشار بر منابع آب را دارد. یکی از روش‌های کاهش مصرف آب در صنعت، استفاده مجدد از پساب است.

رحیمی یادآور شد: کیفیت پساب تولیدی برابر استاندارد های محیط زیست بوده  و پتانسیل بسیار خوبی برای استفاده بعنوان منابع تامین پایدار آب صنعت است.

وی گفت: در تلاش هستیم بتوانیم در راستای افزایش ارتقا سطح بهداشت جامعه و باتبع افزایش سطح خدمات به مشترکین آب و فاضلاب و در صورت نیاز صنایع پساب تولیدی در اختیار صنعت و رشد تولید قرار گیرد.

انتهای پیام/581/.

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1705863

مهمترین اخبار ایران و جهان: