نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1403 - 13:36

نمایشگاه نقش نگاره رویا در باغ موزه نگارستان افتتاح شد

نمایشگاه نقش نگاره رویا در باغ موزه نگارستان دانشگاه تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که شامگاه دیروز پنج شنبه در محل باغ موزه نگارستان برگزار شد، وطن دوست مشاور عالی قائم مقام وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و رئیس ثبت 54 کاروانسرای ملی و یونسکو در سخنانی اظهار داشت: سالانه یک یا 2 اثر برای هر کشور قابلیت ثبت در میراث جهانی دارد و این مهم نیز در برنامه های سالانه وزارت میراث فرهنگی است.

وی با بیان اینکه آثاری که ثبت می‌شوند، جزو نقشه جهان می‌شوند و توجه بیشتری در حفاظت از آن می‌شود گفت: پس از ثبت  54 کاروانسرای ایران در فهرست میراث جهانی در حال حاضر نیز ثبت جهانی  روستای ماسوله در دست اقدام است که امیدواریم تا پایان امسال به نتیجه برسد و ماسوله نیز جهانی شود.

وطن دوست افزود: همچنین ثبت غارهای سنگی لرستان و دره خرم آباد برای سال آینده قرار گرفته و در پروژه‌ای دیگر نیز به دنبال ثبت سیر تحول مساجد ایران از قرون ابتدایی تا قرون معاصر که به مسجد تهران ختم می‌شود هستیم.

در این مراسم مجید منتظر ظهوری رئیس اداره موزه‌ها و فضاهای فرهنگی دانشگاه تهران اظهار داشت: باغ نگارستان دانشگاه تهران میزبان همیشگی اصحاب هنر است و جای بسی خوشحالی است که شاهد گردهمایی هنرمندان نقاش در این مجموعه تاریخی هستیم.

وی بیان کرد: همیشه هنر در خدمت هنر و فرهنگ بوده و وقت و زمان نیز نمی‌شناسند، نهادینه کردن آن در جامعه رسالتی  بر دوش همگان است.

وی نمایشگاه نقش نگاره رویا را تلفیقی از آموزش و خلاقیت دانست و افزود:  فرهنگ ایرانی بسیار غنی است و باید بیش از پیش برای معرفی آن تلاش کنیم، در این راه نیز اداره  معاونت فرهنگی دانشگاه تهران با امکانات در اختیار آماده حمایت و همراهی است.

مدیر خانه هنر دل افکن نیز  گفت: در این نمایشگاه بیش از 50 اثر از هنرمندان عرصه نقاشی و هنرهای تجسمی با موضوع و محوریت بناهای تاریخی از جمله کاروانسراهایی که در سال گذشته ثبت جهانی شده‌اند به نمایش گذاشته شده است. مدت زمان برگزاری نمایشگاه نقش نگاره رویا چهار روز است و علاقه مندان می توانند از 20 تا 24 اردیبهشت با مراجعه به سالن کمال الملک در باغ موزه نگارستان از این آثار هنری دیدن کنند.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه های مختلف آموزشی در حاشیه برپایی نمایشگاه توسط استادان عضو خانه هنر دل افکن نمایشگاه گفت: از تمام علاقه‌مندان برای حضور در این کارگاه‌ها و بازدید از نمایشگاه دعوت می‌شود.

براساس این گزارش ، در این مراسم با اهدا لوح سپاس از طرف مجموعه هنری دل افکن و باغ موزه نگارستان از هنرمندان و دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه تجلیل شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1711919

مهمترین اخبار ایران و جهان: