نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 22:43

منبع یمنی: صنعا و ریاض در ژنو، بر سر تبادل اسرا مذاکره می‌کنند

یک منبع آگاه یمنی گفت که یک هیأت از این کشور و هیأت سعودی، در ژنو در حال رایزنی برای تبادل اسرا هستند و قرار است تعداد افرادی که مبادله می‌شوند، افزایش یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع آگاه یمنی خبر داد که جلساتی برای بررسی نتایج مذاکرات مربوط به تبادل اسرا با ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی برگزار شده است.

این منبع به شبکه خبری المسیره گفت: این نتایج، در دور ششم [مذاکرات] در عمان بررسی شد و لیستها [اسرا] بازبینی و تصحیح شده است. رایزنیها در خصوص پرونده اسرا، در ژنو، بین نمایندگان صنعاء و ریاض در حال انجام است.

وی همچنین خبر داد که روز گذشته، یک هیأت متشکل از سه سعودی و شماری از مزدوران دولت خودخوانده در یمن، مذاکرات خود را در ژنو آغاز کردند.

این منبع تأکید کرد که قرار شد، لیستهای جدید اسرا تبادل شود، تعداد افرادی که قرار است مبادله شوند، افزایش یابد و سایر لیستها هم بررسی شود، به امید اینکه این توافق اجرایی شود.

این در حالی است که «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته امور اسرا در دولت نجات ملی یمن دی ماه گذشته گفت که پرونده اسرا از مارس گذشته تاکنون تعلیق شده و هیچ پیشرفتی در آن حاصل نشده است.

وی تصریح کرد که تعلیق پرونده تبادل اسرا در حالی است که توافق مربوط به تبادل بیش از ۲۲۰۰ اسیر دو طرف تحت نظارت سازمان ملل را امضا کرده بودیم.

رئیس کمیته امور اسرای یمن همچنین گفت که مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی به دستور رژیم سعودی در اجرای تبادل اسرا کارشکنی می‌کنند. وی تأکید کرد که ریاض مسئول این تأخیر و کارشکنی عمدی است.

پایان پیام/.

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1087319

مهمترین اخبار ایران و جهان: