نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 16:56

افزایش ۱۲درصدی ورود خودروها به قم در ایام نیمه شعبان امسال

قم- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم از افزایش ۱۲درصدی ورود خودروها به قم در ایام نیمه شعبان امسال در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین زنجیرانی فراهانی بعد از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در فاصله زمانی ۱۶ تا ۱۹ اسفندماه امسال تعداد ۹۹۶ هزار و ۵۲۰ دستگاه خودرو وارد شهر قم شدند که در مقایسه با سال گذشته افزایش ۱۲ درصدی را شاهد بودیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم گفت: بیشترین ترددها در ایام نیمه شعبان مربوط به محور آزاد راه تهران- قم بوده که در این مدت ۲۹۱ هزار و ۴۴۶ دستگاه خودرو در این محور تردد داشتند که توسط سامانه‌های تردد شمار مرکز مدیریت راه‌های استان قم به ثبت رسیده است.

زنجیرانی فراهانی ادامه داد: کمترین میزان تردد ثبت شده در ایام نیمه شعبان نیز به محور باغیک- تفرش تعلق داشته که بالغ بر ۱۲ هزار و ۸۹۰ دستگاه خودرو از این محور وارد قم شدند.

وی در با اشاره به شمار مسافران جابجا شده از سوی ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای برای ایام نیمه شعبان بیان داشت: بیش از ۱۴ هزار و ۵۸۳ مسافر از ۱۳ تا ۱۹ اسفندماه سال جاری توسط ناوگان عمومی از مبدا به سایر مناطق کشور جابه‌جا شده‌اند که این آمار در مقایسه با سال گذشته ۲/۵ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم همچنین ابراز داشت: در ایام نیمه شعبان، ۶۰ نفر عوامل راهداری استان ضمن استقرار در محورهای جاده‌ای قم و مسیرهای منتهی به مسجد مقدس جمکران، نسبت به تأمین ایمنی و تسهیل ترافیک راه‌ها، در کنار دیگر خادمان عرصه راه به انجام وظیفه پرداختند و بازرسی‌های محسوس و نامحسوس از مراکز ارائه خدمات سفر، هماهنگی جهت تأمین ناوگان عمومی جابجایی زائران از جمله فعالیت‌های این نیروها در این ایام بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1086563

مهمترین اخبار ایران و جهان: