نیوز سیتی!
11 اسفند 1401 - 20:43

اجرای ۱۰۰ ویژه برنامه گرامیداشت هفته جوان در سیستان و بلوچستان

زاهدان- مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: در راستای گرامیداشت هفته جوان ۱۰۰ ویژه برنامه در سطح استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ادهم کرد زابلی عصر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل ورزش و جوانان استان برگزار شد، افزود: هفته جوان از ۱۱ تا ۱۷ اسفندماه جاری در سطح کشور با اجرای برنامه‌های متنوعی برنامه ریزی و گرامی داشته می‌شود که امسال بر اساس برنامه‌های تدوین شده، ۱۰۰ ویژه برنامه در سطح استان سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود.

وی با اشاره مهمترین برنامه‌های امسال هفته جوان در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: شنبه هفته پیش رو در همایشی استانی معرفی جوانان برتر این خطه پهناور ۱۲ جوان برتر در حوزه‌های مختلف معرفی و مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: در این هفته که شعار «جوان پرچم دار پیشرفت ایران» برای آن تعیین شده، ۱۵ کارگاه دانش افزایی در حوزه تشکل‌های مربوط به جوانان در استان برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان غباروبی گلزار شهدا، دیدار با فرمانداران و ائمه جمعه، سخنرانی در نماز جمعه، برگزاری رقابت‌های ورزشی و جشنواره‌های گردشگری، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، برپایی همایش‌های پیاده‌روی و برگزاری جلسات مشاوره رایگان ازدواج را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اجرا در هفته جوان در سطح استان عنوان کرد.

وی تصریح کرد: برگزاری جلسات گفت و شنود با جوانان در برخی شهرستان‌های سیستان و بلوچستان مانند زابل و ایرانشهر، پاکسازی طبیعت، تبلیغات محیطی و تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار و غیره از دیگر برنامه پیش بینی شده هفته جوان در این استان است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، در خصوص برنامه‌های ویژه افزایش جمعیت در سطح استان و تشکل‌های فعال این بخش، گفت: در حال حاضر ۱۵ سمن وتشکل در حوزه افزایش جمعیت و مشاوره جوانان در حوزه ازدواج سیستان و بلوچستان فعالیت دارند که دو مرکز در زاهدان و مابقی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در حوزه برنامه‌های وحدت محور حوزه ورزش و جوانان با توجه به ناآرامی‌های اخیر در سطح استان، ادامه داد: وحدت عملی را در بخش ورزش نمایان می‌کنیم و این مهم در اعزام تیم‌های ورزشی و مسابقات ملموس است.

کرد زابلی تاکید کرد: یک نشست مشترک بین جوانان سیستان و بلوچستان با جوانان عمان، افغانستان و پاکستان برنامه ریزی شده و طرح آن هم به وزارت ورزش و جوانان ارسال و موافقت اولیه طرح گرفته شده و پیش بینی می‌شود با دریافت مجوزهای لازم این نشست در تیرماه برگزار شود.

شایان ذکر است در پایان این نشست از خبرنگاران رسانه‌های فعال استان با اهدای لوح و هدیه‌ای تجلیل شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1068863

مهمترین اخبار ایران و جهان: