نیوز سیتی!
11 اسفند 1401 - 14:45

نظارت مستمر بر تسهیلات «تبصره ۱۶» در کهگیلویه انجام شود

دهدشت_ فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: نظارت دقیق و مستمر اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان بر اساس معیار نظارت برطرح های اشتغال زایی تا رسیدن این اعتبارات به هدف اصلی ضروری است.

سید عبدالعزیز موسوی در حاشیه نشست شورای اشتغال شهرستان کهگیلویه در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: اولین هدف از برگزاری تسهیلات «تبصره ۱۶» مشخص شدن سهمیه دستگاه‌های مجری و کارگزار است که چه مقدار از آن را در اختیار مردم قرار داده شده است.

وی تصریح کرد: همچنین راستی آزمایی افرادی که متقاضی تسهیلات اشتغالزایی بصورت کارفرمایی هستند در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفت.

موسوی تاکید کرد: بقیه موارد تسهیلات کوچک برای اشتغالزایی نیز از همان مکانیزم روند را طی کنند.

فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت: به ازای هر تسهیلاتی که پرداخت می‌شود طبق ادعای دستگاه اجرایی یک نفر به آمار اشتغال اضافه می‌شود، پس باید توجه کرد تسهیلات اشتغالزایی به انحراف نروند تا افراد متقاضی واقعی بتواند تسهیلات را دریافت کنند.

موسوی بیان داشت: اگر این تسهیلات از هدف درست خارج شوند، سبب ایجاد یک آمار کاذب و به دنبال این امر متأسفانه تبعات دیگری ایجاد می‌شود.

وی افزود: متولیان امر باید توجه داشته باشند که این اعتبارات خرج مصارف غیر اشتغال زایی نشود.

موسوی تاکید کرد: بانک‌ها توجه داشته باشند برای طرح‌های کارفرمایی با تأیید کارگروه اشتغال این تسهیلات پرداخت شود.

فرماندار شهرستان کهگیلویه تاکید کرد: دستگاه‌های کارگزار مانند بسیج سازندگی، بنیاد علوی، بنیاد برکت، آستان قدس، نیروی انتظامی، کمیته امداد و… بر اساس این دو اصل دست به پرداخت بزنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1068119

مهمترین اخبار ایران و جهان: