نیوز سیتی!
11 اسفند 1401 - 17:43

معدوم سازی ۷۶۳ قلیان جمع آوری شده در طرقبه شاندیز

رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت طرقبه شاندیز گفت: بادستور دادستان، تعداد ۷۶۳ عدد قلیان جمع آوری شده از سطح چایخانه های شهرستان معدوم سازی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از طرقبه شاندیز، ظهر امروز با حضور روسای ادارت صنعت و معدن و تجارت، شبکه بهداشت و درمان، نماینده دادستانی و پلیس اماکن شهرستان طرقبه شاندیز در راستای اجرای طرح جمع آوری و برخورد با عرضه کنندگان قلیان در امکان عمومی، معدوم سازی قلیان های جمع آوری شده از سطح شهرستان اجرا شد.

مهدی مقدسی، در گفت و گو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه بر طبق قانون مصرف قلیان در اماکن عمومی ممنوع است، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح جمع آوری و برخورد با عرضه کنندگان قلیان در امکان عمومی، عملیات معدوم سازی قلیان های جمع آوری شده از سطح شهرستان اجرا شد.

وی تصریح کرد: تعداد ۷۶۳ قلیان به ارزش بیش از ۵ میلیارد ریال که از نقاط مختلف سطح شهرستان جمع آوری شده است معدوم سازی شد.

 رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت طرقبه شاندیز تاکید کرد: در اینگونه پرونده ها علاوه بر جمع آوری و معدوم سازی از ۲ مسیر برخوردها انجام می شود یکی از طریق شبکه بهداشت و درمان شهرستان که موضوع مربوط به تهدید سلامت عمومی است همچنین از طرف اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان با تخلفات مربوط به عدم رعایت ضوابط صنفی برخورد می شود.  پرونده ها به تعزیرات  شهرستان ارجاع می شود و همزمان با آن قانونی که مشخص شده در دادستانی و تعزیرات پرونده ها رسیدگی می شود.

مقدسی با بیان اینکه جرائم این پرونده ها سنگین است، تاکید کرد: اما درآمد عرضه قلیان  آنقدر بالا است که متاسفانه هر چند وقت شاهد این تعداد بالای عرضه قلیان در چایخانه های سطح شهرستان هستیم.

وی خاطر نشان کرد: جریمه این پرونده ها در حوزه تخلفات صنفی که اداره صنعت و معدن و تجارت با آن برخورد می کند در بار اول جریمه نقدی حدود ۴۰ میلیون ریال قطعی است و تا مرحله پلمپ واحد صنفی هم ممکن است با نظر قاضی رسیدگی کننده اتفاق بیفتد.

 احمد رضا رجب پور، مدیرشبکه بهداشت و درمان طرقبه شاندیز نیز در حاشیه معدوم سازی قلیان های جمع آوری شده در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهارکرد: با مصرف قلیان و دخانیات دورنمای بدی درحوزه سلامت فرد اتفاق می افتد از انواع بیماری های قلبی و عروقی گرفته تا ایجاد سرطان های مختلف دهان، حنجره، حلق،  ریه، دستگاه های گوارش، ادراری و پوست که افراد مصرف کننده را درگیر می کند‌.

وی با اشاره به مضرات بالای مصرف قلیان ودخانیات تصریح کرد: به جرات می توان گفت که نقطه ای از بدن پیدا نمی شود که مصرف دخانیات و قلیان برآن اثر مخربی نداشته باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان طرقبه شاندیز خاطرنشان کرد: بهترین و ارزشمندترین نعمتی که خداوند به انسان ها عنایت داشته است سلامتی است پس هر فردی وظیفه دارد که از سلامتی خود صیانت کند بنابراین باید پرهیز و کنار گذاشتن مصرف دخانیات، قلیان و د سیگار یکی از اولویت های زندگی ها باشد.

 پایان پیام/۷۰۰۷۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1068463

مهمترین اخبار ایران و جهان: