نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 12:34

هیأت مسکن حج تمتع کشورمان راهی عربستان شد

هیأت ایرانی مسکن حج تمتع 1402 به منظور بررسی وضعیت اسکان زائران و امضای قرارداد مسکن حج آینده، عازم عربستان شد.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، برنامه‌ریزی برای حج تمتع آینده در ماه‌های گذشته آغاز و جمعی از مسؤولان حج کشورمان با حضور در عربستان، ضمن بازدید از نمایشگاه اکسپوی حج، تفاهم‌نامه حج ۱۴۰۲ را امضا کردند.

اعزام هیأت مسکن به عر بستان برای امضای قرارداد مسکن حجاج ایرانی

در ادامه روند برنامه‌های حج تمتع، هیأت مسکن کشورمان پس از صدور ویزا از سوی عربستان، برای امضای قرارداد محل اسکان زائران حج کشورمان راهی عربستان شدند. البته به گفته مسؤولان سازمان حج و زیارت، در حج آینده با نگاه جدیدی مسکن زائران اجاره خواهد شد.

همچنین، چندی پیش فراخوان هتل‌های حج سال ۱۴۰۲ در مکه مکرمه و مدینه منوره برای نخستین‌بار از طریق سامانه جامع مسکن اجرایی شد تا از این طریق وضعیت اسکان زائران بهبود یابد.

مشمولان حج تمتع ۱۴۰۲

پس از امضای قرارداد مسکن و بررسی وضعیت‌ها و همچنین نهایی شدن هزینه این سفر معنوی، ثبت‌نام از مشمولان حج آغاز خواهد شد. بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت، افرادی که در حج تمتع ۱۳۹۹ ثبت‌نام و هزینه را پرداخت کرده بودند، در اولین نخست اعزام به حج آینده قرار دارند. همچنین دارندگان فیش حج تا پایان سال ۱۳۸۵، ودیعه‌گذاران تا ۳۱ فرودین سال ۱۳۸۶، تا ۳۱ اردیبهشت سال ۱۳۸۶ و اول خرداد سال ۱۳۸۶ در اولیوت‌های بعدی اعزام به حج تمتع ۱۴۰۲ هستند.

به گزارش فارس، قرار بود نام‌نویسی از مشمولان حج تمتع از اواخر دی‌ماه آغاز شود، اما با توجه به بروز برخی مشکلات، این روند به تعویق افتاد. همچنین هزینه نهایی حج تمتع آینده که قرار است در پنچ گروه قیمتی باشد، هنوز اعلام نشده است. با این وجود، نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت گفته است که هزینه حج تمتع حدود ۱۵۰ میلیون تومان است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1027363

مهمترین اخبار ایران و جهان: