نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 23:59

بانوان همدانی نیازمند مکانی برای ورزش و تفریح/ بسترها مهیّا شود

همدان- نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه دختران و جامعه بانوان همدانی، نیازمند مکانی مناسب برای ورزش و تفریح هستند، گفت: این بستر باید هرچه زودتر مهیّا شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی شنبه در جمع تعدادی از بانوان فعال در حوزه رسانه استان همدان با بیان اینکه امروز نیازمند فعالیت قرارگاه فرهنگی به معنای واقعی کلمه در جامعه هستیم، اظهار کرد: بسیج رسانه می‌تواند این بستر را برای انجام کار فرهنگی در استان و کشور فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه بسیج رسانه دارای ظرفیت‌های بالایی است که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد، گفت: در این جبهه فرهنگی می‌توان با تولید محتوا، در عرصه توسعه فرهنگ اقدام مناسب انجام داد.

امام جمعه همدان با تاکید بر لزوم انسجام در بین اهالی رسانه، خاطرنشان کرد: برای نسل جدید باید به درستی واقعیت‌ها و دستاوردها را تبیین کرد و این وظیفه بر عهده رسانه‌ها است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بانوان نخبه بسیاری در استان در حال فعالیت در عرصه‌های مختلف هستند، یادآور شد: متأسفانه نتوانسته‌ایم آن طور که باید بانوان نخبه و داشته‌های خودمان را در جامعه معرفی کنیم و از ظرفیت و علم آنها استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، به وقایع اخیر در رابطه با مسمومیت دختران در مدارس اشاره کرد و گفت: این تعبیر که گفته می‌شود این اتفاق کار خود نظام است، به قدری باطل بودن آن روشن است که دلیلی برای جواب ندارد.

وی افزود: بنابراین ضروری است تا با معرفی بانوان نخبه، نگاه و رویکرد جمهوری اسلامی نسبت به جامعه بانوان را به معنای واقعی نشان دهیم و بیان کنیم.

آیت الله شعبانی در ادامه با بیان اینکه پس از تصویب موضوعی در شورای فرهنگ عمومی، این وظیفه رسانه‌ها است که آن را پیگیری کنند، خاطرنشان کرد: همه ما دغدغه نسل جدید را داریم، اما متأسفانه پس از آنکه در شورای فرهنگ عمومی مصوب شد تا ظرفیت‌های فرهنگی در اختیار جوانان قرار گیرد، اما آن طور که باید این موضوع محقق نشد.

وی با اشاره به اینکه اهالی رسانه و بسیج رسانه باید این مشکلات را از مسئولان مطالبه کنند، گفت: در یکی از مناطق کم برخوردار که جمعیت چند هزار نفری از نوجوانان در آنجا حضور دارند، با وجود آنکه چندین سوله خالی در آن منطقه قرار دارد، اما یک باشگاه برای استفاده این جوانان وجود ندارد.

امام جمعه همدان ضمن گلایه از عدم در اختیار قرار دادن ظرفیت فرهنگی و ورزشی برای جوانان، یادآور شد: خواهش بنده از اهالی رسانه این است که از مسئولان و متولیان مطالبه کنید و پیگیر فعالیت‌های انجام شده باشید.

وی با بیان اینکه دختران و جامعه بانوان همدانی، نیازمند مکانی مناسب برای ورزش و تفریح هستند، خاطرنشان کرد: علیرغم آنکه بارها نسبت به این موضوع تذکر داده‌ایم، لازم است تا بستر مکانی که به راحتی دختران ما در آنجا ورزش کنند هر چه زودتر فراهم شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، در ادامه با اشاره به اینکه حس فساد، بیشتر از خود فساد در جامعه اثر گذار است، خاطرنشان کرد: رسانه در معرفی مدیران برتر می‌تواند ورود خوبی داشته باشد، به تعبیر دیگر اگر مدیری به معنای واقعی به مردم خدمت کرد، رسانه‌ها او را معرفی و از او تقدیر کنند، البته صرفاً نباید مدیران ارشد باشد و مدیران میانی و مدیران کل نیز می‌توانند شامل این تقدیر شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1072963

مهمترین اخبار ایران و جهان: