نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 15:37

فلسفه امور تربیتی انسان سازی است

شفت- فرماندار شفت با بیان اینکه دستاوردهای نظام اسلامی برای دانش آموزان تبیین شود، گفت: فلسفه امور تربیتی انسان سازی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نقدی ظهر دوشنبه در مراسم تجلیل از مربیان پرورشی و مشاورین آموزش و پرورش در شفت، اظهار کرد: مأموریت و وظیفه اصلی آموزش و پرورش توجه به موضوع تربیتی است تا دانش آموزان را با تربیت دینی و اسلامی برای داشتن یک زندگی سعادتمندانه بیشتر آشنا کنند.

فرماندار شفت به انتخاب شعار «همه در تربیت سهیم هستیم» اشاره کرد و افزود: فلسفه وجودی امور تربیتی انسان سازی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نقدی ادامه داد: آموزش و پرورش در کنار نهاد خانواده، از نهادهای فرهنگ ساز هستند و با توجه به مخاطبانی که دارد علاوه بر آموزش، توجه به مسائل تربیتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: دانش آموزان امانت‌هایی در دست معلمان هستند که باید همچون نهال این قشر را با علم و دانش پرورش داد تا برای رشد و اعتلای انقلاب به ثمر برسند.

نقدی با اشاره به اینکه مربیان پرورشی در مسیر انبیا گام برمی‌دارند، اضافه کرد: مربیان پرورشی نقش بسزایی در رشد و تعالی فرزندان این سرزمین برعهده دارند.

فرماندار شفت با بیان اینکه به طور یقین آموزش همراه با پرورش لازمه رشد و تکامل دانش آموزان است، گفت: بحث کتاب و کتاب خوانی در زمینه‌های مختلف بین دانش آموزان ترویج داده شود.

وی با بیان اینکه معلمان و مربیان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را برای دانش آموزان تبیین کنند، افزود: راه‌های نفوذ و تسلط دشمنان از راه آموزشی و تربیتی باید مسدود شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1061163

مهمترین اخبار ایران و جهان: