نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 23:11

خدمت رسانی در منازل ایثارگران، جایگزین خدمت رسانی در محل ادارات شود/ پرهیز از حاشیه روی و بی توجهی به حاشیه سازی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: در دوره جدید مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران می کوشیم حضور در سکونتگاه ایثارگران عزیز و خدمت رسانی در منازل ایشان را جایگزین خدمت رسانی به ایثارگران در محل ادارات بنیاد کنیم و نیاز به مراجعه حضوری ایثارگران به ادارات کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، «جابر ابوالفتح زاده» در ششمین همایش مدیران ستادی و روسای شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با موضوع برگزاری برنامه های روز جانباز و بزرگداشت 22اسفند، سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز شهدا که امروز، در دو نوبت صبح و بعدازظهر در سالن اجتماعات ستاد استانی برگزار شد، اظهار کرد: در ۱۰ ماه گذشته که توفیق خدمتگزاری در سنگر جدید را داشته ایم، سعی کرده ایم این مساله را نهادینه کنیم که مسئولیت ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران یک مسئولیت تاریخی است چون ما در خدمت کسانی هستیم که معتقدیم بهترین بندگان خدا هستند و در حوادث قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و سپس در دوران دفاع مقدس که ایثارگری ها به اوج خود رسید، بهترین هستی خود را فدا کردند.
 
وی ادامه داد: ما در خدمت والدین شهدا و همسران و فرزندان آنها هستیم که سالیان سال با رنج و مشقتِ دوری از عزیزانشان زندگی کرده اند؛ ما در خدمت جانبازان عزیزی هستیم که هنوز هم رنج ناشی از مجروحیت در تن آنهاست و در خدمت آزادگانی هستیم که سالیان سال است رنج شکنجه های دوران اسارت را تحمل می کنند.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: خدمت به این عزیزان باید جزو اولویت های هر انسانی باشد و برای ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمتگزاری به جامعۀ معزّز ایثارگری مدال افتخاری است که نصیبمان شده است.
 
قدردانی از برگزاری برنامه های دهه فجر

ابوالفتح زاده با قدردانی از تلاش مدیران ستادی و روسای شهرستان های بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در طراحی و اجرای برنامه های گسترده و متنوع در بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر عنوان کرد: این برنامه ها به ویژه مراسم غبارروبی و گلباران مزار مطهر شهدا که تحت عنوان «مهمانی لاله ها» در روز ۱۳ بهمن  برگزار شد، نشان داد توجه آحاد مردم و مسئولان به ایثارگران عزیز است.
 
وی با بیان اینکه برنامه های اجرا شده در دهه فجر و استقبال از این برنامه ها یکبار دیگر ثابت کرد که جامعه به فرهنگ ایثار پایبند است، خطاب به روسای شهرستانی و مدیران ستادی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: امیدواریم همچنان فرهنگ ایثار و شهادت را با تلاش شما در جامعه پویا نگه داریم.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی ادامه داد: اسفند، ماهی است که سالروز عملیات های مهم بدر و خیبر در آن واقع است. تعداد قابل توجهی از شهدا، جانبازان و آزادگان آذربایجان شرقی متعلق به عملیات خیبر و بدر هستند و لازم است یاد و نام این شهدای عزیز بویژه سردار گرانقدر شهید «مهدی باکری» و ایثارگری سایر ایثارگرانِ این عملیات ها را گرامی بداریم.
 
مهیای برنامه های روز جانبازان و روز شهدا می شویم

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در آستانه چهارم شعبان (برابر با ششم اسفند) سالگرد ولادت باسعادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز و همچنین ۲۲ اسفند، سالروز تاسیس بنیاد شهید و روز شهدا قرار گرفته ایم. طی سنوات گذشته ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران برنامه های متنوعی در گرامیداشت این مناسبت ها داشته ایم و امسال هم خود را مهیای طراحی و اجرای برنامه های گسترده به این مناسبت ها کرده ایم چراکه اعتقاد داریم اعیاد و مناسبت ها بهترین زمان برای تجلیل و تکریم جامعه ایثارگری است.
 
وی روسای شهرستانی و مدیران ستاری بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی را به اتخاذ رویکردهای خلاقانه و حرکت های جدید در تجلیل ها و تکریم های ایثارگران توصیه و اظهار کرد: مثلاً در مورد تکریم جانبازان سرافراز نباید از خانواده های این عزیزان غافل شویم چون خانواده های جانبازان، سالیان سال است که متحمل زحمت هستند و حتماً باید مورد تجلیل قرار گیرند.
 
وی افزود: در پیوند با همین رویکرد، انتظار می رود روسای شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در برنامه های تجلیل و تکریم از جامعه ایثارگری به ویژه در مناسبت های اسفند، از مسئولان استانی و فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس دعوت و از حضور ایشان بهره مند شوند.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی اضافه کرد: در برنامه های تکریم از خانواده های شهدا نیز ضرورت دارد در کنار والدین، همسران و فرزندان شهدای والامقام، دیدار و تجلیل از برادران و خواهران شهدای گرانقدر نیز در دستور کار قرار گیرد ضمن اینکه می توان مجموعه اعضای خانواده های شهدا را بمناسبت روز شهدا دعوت کرد و در یک گردهمایی باشکوه مورد تکریم قرار داد.
 
موفقیت آمیز بودن «برنامۀ عملیاتی»

وی با اشاره به موفقیت آمیز بودن اجرای طرح «برنامه عملیاتی» در سال ۱۴۰۱ ادامه داد: اکنون که در آستانه پایان سال قرار داریم همه اذعان دارند که در پرتو اجرایی شدن این طرح ابتکاری، سال ۱۴۰۱، «سال رونق تخصیص اعتبارات» بود و محدودیت و تنگناهای مالی سال های گذشته پدیدار نشد.
 
وی گفت: از رهگذر همین امر توانستیم در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام های موثرتری برداریم و توأمان خدمات مناسبی در حوزه های معیشتی و رفاهی به ایثارگران عزیز ارائه کردیم.
 
وی با تاکید بر اینکه رویکرد ما در خدمات رسانی به جامعه معزز ایثارگری رعایت عدل، انصاف و مساوات است، گفت: ما همه ایثارگران را به یک چشم می بینیم چراکه همه ایشان در یک راه حرکت و در یک راه فداکاری کرده اند.
 
لزوم عملیاتی کردن راهبرد «مراجعۀ معکوس»
وی همچنین مدیران استانی و روسای شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی را به اهتمام در عملیاتی کردن راهبرد «مراجعه معکوس» توصیه و اظهار کرد: در دوره جدید مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران می کوشیم حضور در سکونتگاه ایثارگران عزیز و خدمت رسانی در منازل ایشان را جایگزین خدمت رسانی به ایثارگران در محل ادارات بنیاد کنیم و نیاز به مراجعه حضوری ایثارگران به ادارات کاهش یابد.
 
ابوالفتح زاده، پرهیز از حاشیه روی و بی توجهی به حاشیه سازی دیگران را به عنوان توصیۀ پراهمیتِ دیگر به مدیران ستادی و روسای شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی مورد یادآوری قرار داد و گفت: مبادا فراموش کنیم که بنیاد شهید و امور ایثارگران نهادی انقلابی و برخاسته از قیام مردم است که به دستور حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شده و هنوز هم مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) پشتیبان اصلی آن هستند.
 
وی افزود: قطعاً این بنیاد که بوی ایثار و شهادت از آن قابل استشمام است، باید در پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت پیشقراول دیگر دستگاه های اداری باشد و بعنوان مجموعه ای پویا و صادق، خالصانه به ایثارگران عزیز خدمت کند.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی همچنین گفت: صرفه جویی در هزینه کردها و صرف منابع مالی در بنیاد شهید و امور ایثارگران، یک تکلیف است که باید مورد توجه مدیران ستادی و روسای شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گیرد.
 
وی مدیران ستادی و روسای شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی را از طراحی و اجرای فعالیت های فاقد نتیجه و بدون اثربخشی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برحذر کرد و گفت: همه حرکت های ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران باید در جهت ارتقای سطح مادی و معنوی ایثارگران عزیز باشد و دست زدن به حرکت های غیر، قطعاً خسرانی جبران ناپذیر خواهد بود.
 
ابوالفتح زاده همچنین گفت: دقت کافی در مکاتبات، مذاکرات و مخصوصاً تنظیم اسناد مالی، مقوله ای است که انتظار می رود مدیران ستادی و روسای شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی به آن توجه داشته باشند.
 
در این همایش هر یک از معاونان و مدیران ستادی و همچنین روسای شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در سخنان جداگانه ای به طرح دیدگاه ها و دغدغه های خود پرداختند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1046963

مهمترین اخبار ایران و جهان: