نیوز سیتی!
01 اسفند 1401 - 20:03

رفع مشکل ۵۶۳ واحد تولیدی در خراسان رضوی

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: طی ۶ ماهه اول سال جاری ۱۰ هزار و ۵۱۰ بازدید از واحدهای تولیدی در خراسان رضوی ثبت‌شده است و هم‌چنین مشکل ۵۶۳ واحد تولیدی در این استان رفع شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی جمادی در نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی خراسان رضوی اظهار کرد: ما در جنگ اقتصادی قرار داریم، وقتی جنگ غیراقتصادی باشد نحوه دفاع متفاوت است‌ اما جنگ اقتصادی همه امور را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد و شما صنعتگران فرماندهان و رهبران جنگ اقتصادی هستید.

وی بابیان اینکه علی‌رغم مشکلاتی که تاکنون وجود داشته صنعتگران به کار و تولید ادامه داده‌اند و این تلاش‌ها ستودنی است، افزود: امروزه یکی از معیارهایی که از آن در تمام دنیا به‌عنوان معیار رشد و ترقی یاد می‌شود، امنیت است.

جمادی تصریح کرد: امنیت ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و قضایی دارد از امنیت قضایی به‌عنوان زیرساخت یاد می‌شود و اگر امنیت قضایی وجود داشته باشد در دیگر زمینه‌ها مشکلی نیست.

وی با اشاره به اینکه اگر امنیت قضایی باشد امنیت سیاسی، فرهنگی و... نیز وجود دارد، بیان کرد: اگر بخواهیم پیشگیری از جرم و جنایت را در دستور کار دهیم باید از امنیت یا امنیت پایدار صحبت کنیم و امنیت پایدار حاصل نخواهد شد مگر با تعامل در وظایفی که همه دستگاه‌ها بر عهده‌دارند، پیشگیری از جرم مربوط به یک قوه نبوده و امری فرا قوه‌ای است و همه دستگاه‌ها در این زمینه تکلیف دارند.

معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به اینکه باید به موضوع امنیت به‌صورت کلی نگریسته شود، اظهار کرد: نتیجه این ایجاد امنیت، اشتغال پایدار و نتیجه اشتغال پایدار تولید واقعی و بیشتر است.

جمادی افزود: ما نخبگانی داریم که در سراسر دنیا سرآمد هستند کمک به تولید، اشتغال و صنعتگران موجب می‌شود تا آینده کشور و جامعه ساخته‌شده و جلوی مهاجرت نخبگان گرفته شود.

وی ادامه داد: ما به آموزش‌های ضمن خدمت در ارتباط به قضات نیاز داشته و صرف شعب کفایت نمی‌کند بلکه باید قضات به‌صورت تخصصی نیز آموزش ببینند، امید است این تلفیق وجود داشته باشد.

معاون قضایی دادستان کل کشور بابیان اینکه ستاد استانی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در زمینه بازدید از واحدهای تولیدی مقام اول در کشور را دارد، تصریح کرد: در شش ماهه اول سال جاری ۱۰ هزار و ۵۱۰ بازدید از واحدهای تولیدی در استان ثبت‌شده و همچنین مشکل ۵۶۳ واحد تولیدی در سال جاری در استان رفع شده است.

وی افزود: همچنین در شش ماه ابتدای سال جاری در خراسان رضوی ورشکستگی هیچ شرکتی ثبت‌نشده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1046863

مهمترین اخبار ایران و جهان: