نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 10:06

افزایش ۲۶درصدی ظرفیت اقامتگاه‌های نوروزی در مشهد

مشهد ـ فرماندار مشهد گفت: امسال با توجه به این که ممکن است در ایام نوروز با برودت و سرمای هوا مواجه شویم، ظرفیت اقامتگاه‌ها را نسبت به نوروز ۱۴۰۱ حدود ۲۶ درصد افزایش داده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن داوری شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اداری خراسان رضوی اظهار کرد: امسال با توجه به این که ممکن است در ایام نوروز با برودت و سرمای هوا مواجه شویم اقدامات و تغییرات لازم پیش بینی شده است. در این راستا ظرفیت اقامتگاه‌ها را نسبت به نوروز ۱۴۰۱ حدود ۲۶ درصد افزایش داده ایم.

فرماندار مشهد با بیان این که در حال حاضر افق اقامتی مان در شهرستان مشهد ۶۰۰ هزار نفر شب خواب و این ظرفیت در حال افزایش است، افزود: در این راستا هم اکنون ۵۲۲ هزار نفر شب اقامت در سه بخش اقامتگاه رسمی شامل هتل، آپارتمان، خانه مسافر، مهمانپذیر و اقامتگاه‌های موقت شامل حسینیه‌ها، بقاع متبرکه، مدارس آموزش و پرورش و نیز در اقامتگاه‌های اضطراری که در صورت نیاز امکانات تجهیزاتی و پتو چادر و سایر امکانات گرمایشی مورد نیاز پیش بینی و دپو شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای مدیریت و ساماندهی تمامی مراکز اقامتی و ساماندهی آن‌ها در نوروز سال ۱۴۰۲، سامانه آنلاین مدیریت اسکان طراحی و ایجاد شده است.

داوری افزود: سامانه پاسخگویی تلفنی ۳۷۰۴۵ به منظور اطلاع رسانی زائران فعال شده است که بنرهای اطلاع رسانی این سامانه به همراه ظرفیت‌های اقامتگاه‌ها در مبادی ورودی و در سطح شهر نصب شده است. اطلاعات و آدرس سه هزار و ۷۰۰ نقطه‌ای را که برای اقامتگاه زائران پیش بینی شده بر روی نرم افزار نشان بارگذاری کردیم.

فرماندار مشهد بیان کرد: از دیگر اقدامات صورت گرفته در بحث مدیریت میدان است که در این راستا با کمک شهرداری مشهد ۳۸ اکیپ سیار متشکل از ۵۰۰ نفر از نیروهای خادم‌های افتخاری، کار مدیریت میدان و راهنمای زائران برای هدایت به محل اسکان را بر عهده خواهند داشت.

وی گفت: همچنین برای رفاه حال زائران و دسترسی آنان به کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز، سه کمیته تأمین، توزیع و نظارت به این امر فعالیت دارند تا در ایام پیک در بازار با کمبود مواجه نشویم. در این راستا با ۷۰۰ واحد صنفی اطراف حرم تفاهمنامه منعقد شده است تا کالاهای اساسی را در اختیار آنان قرار دهیم تا کالاها را با قیمت مصوب یا قیمت درج شده بر روی کالا در اختیار مردم دهند.

داوری اظهار کرد: برای نظارت بر واحدهای صنفی و کنترل و مدیریت بازار نیز چهار قرارگاه نظارتی متشکل از حدود ۱۳ سازمان نظارتی تشکیل شده است.

فرماندار مشهد ادامه داد: همچنین در کنار این چهار قرارگاه، پایگاه شهید امانی نیز متشکل از ۷۰۰ نفر از بسیجیان امر نظارت بر بازار را با همکاری دستگاه‌های نظارتی انجام خواهند داد.

وی افزود: در راستای مصوبات قرارگاه خدمات سفر مشهد مقدس، امسال تصمیم بر این شد برای رفاه حال زائران، نانوایی‌های سیار و ثابت در اطراف حرم ایجاد شود که در این راستا ۲۲ نانوایی ثابت و سیار ایجاد شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1076063

مهمترین اخبار ایران و جهان: