نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 13:57

اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به دشتستان با جدیت دنبال شود

بوشهر- امام جمعه دشتستان گفت: اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به شهرستان دشتستان با جدیت دنبال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با اشاره به توافق ایران و عربستان اظهار داشت: بدون تردید این رویداد، یک توافق مهم برای نظام و یک پیروزی سیاسی بزرگ برای دولت آقای رئیسی به‌شمار می‌آید.

وی اضافه کرد: برخلاف سخنان و مواضع مغرضانه ورشکستگان سیاسی این توافق محصول پیروزی بزرگ در میدان سیاست داخلی و خارجی و هماهنگی مطلوب میدان و دیپلماسی است.

امام جمعه دشتستان بیان کرد: برخلاف برخی تحلیل‌ها و اخبار کذب ایران اسلامی در سطح حاکمیتی و با حضور دبیر شورای عالی امنیت ملی با این موضوع مواجه شده است و با صبر راهبردی خود در فرصت مناسب دست به این اقدام زده و بدون کوتاه آمدن از مواضع اصولی خود با اطلاع‌رسانی و مشورت‌خواهی از هم‌پیمانان منطقه خود به این عرصه ورود کرده است.

وی افزود: بیشترین خسارت و زیان در این شرایط بهره رژیم مفلوک صهیونیستی و آمریکا و مخالفان و براندازان وامانده در داخل و خارج است که اکنون و پس از شکست در آشوب‌سازی‌ها و خشونت‌های بی‌رحمانه خود رویاهای آشفته‌شان تبدیل به کابوس شده است.

وی با اشاره به آداب استفاده از برکات دو بهار تاکید کرد: تقارن زمانی بهار سال ۱۴۰۲ با ماه رمضان را باید مصداقی از مصادیق این بیان شریف قرآن «نُورٌ عَلَی نُورٍ» بدانیم.

مصلح اضافه کرد: هم‌زمانی بهار طبیعت و بهار فطرت و تقارن دگرگونی شگرف طبیعت با ماه رستاخیز جان، فرصت مغتنمی است برای سلوک انسان به سمت هدف خلقتش؛ چرا که انسان در این دو بهار، می‌تواند سرتاسر آفاق و حتی انفس خود را سرشار از آثار الهی ببیند.

وی با اشاره به حکمت نوروز افزود: اگر به روزهای خاصی مثل عید فطر یا نوروز عید اطلاق می‌شود، از آن جهت است که شرایط و حالات انسان یا طبیعت در آن روزها دچار تغییر و تحوّل شده و به شرایط دیگری بازگشت می‌کند. از این رو در تبیین حکمت عید فطر گفته شده که بازگشت به فطرت انسانی است.

امام جمعه دشتستان بیان کرد: برای درک حقیقت عید، باید دغدغه «حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ» داشت و برای تحول به وضعیت احسن الحال باید برای تغییر برنامه‌ریزی کرد و برای برنامه‌ریزی موفق، باید از محاسبه و خودارزیابی شروع کرد.

وی با تقدیر از حضور رئیس جمهور در شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: امید است مصوبات این سفر موجب تحول و رضایتمندی مردم شود.

مصلح ادامه داد: از جمله مصوبات سفر می‌توان به تأمین اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل سد دالکی، تأمین اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل بیمارستان ۱۷ شهریور، تسریع و تکمیل جاده برازجان کنارتخته، تأمین اعتبار بابت سد دهرود و پیگیری حق آلایندگی چاه‌های نرگسی اشاره کرد.

وی با اشاره به آداب ماه مبارک رمضان افزود: نظارت جدی ادارات متولی بر بازار برای جلوگیری از گران فروشی، کم فروشی و اجحاف به مصرف کنندگان ضروری است.

امام جمعه دشتستان با تاکید بر نظارت و مدیریت بر مراکز زیارتی و تفریحی جهت جلوگیری از هنجارشکنی و انجام منکرات و کشف حجاب افزود: زمینه سازی و اطلاع رسانی جهت رعایت حرمت ماه مبارک رمضان و پرهیز از روزه خواری علنی ضروری است.

وی خواستار تعطیلی اغذیه فروشی‌ها، کافه‌ها، قهوه خانه‌ها، بستنی فروشی‌ها، ساندویچی‌ها در روزهای ماه مبارک رمضان شد و گفت: رعایت شأن مسافران نوروزی معذور از روزه داری و اختصاص رستوران‌هایی برای ارائه خدمات به مسافران در ماه مبارک رمضان ضروری است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1097563

مهمترین اخبار ایران و جهان: