نیوز سیتی!
17 اسفند 1401 - 15:55

اختصاص ۸۶ فروند شناور در هرمزگان برای جابجایی مسافران نوروزی

بندرعباس - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۸۶ فروند شناور در هرمزگان برای جابجایی مسافران ایام نوروزی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین عباس نژاد در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر استان هرمزگان افزود: از این تعداد ۳۷ شناور مسافری نیز از مرکز استان (بندرعباس به قشم، هرمز، ابوموسی و بالعکس) در قالب سه هزار و ۹۹۳ صندلی آماده جابجایی مسافران نوروزی هستند.

وی بیان کرد: اجرای طرح سفرهای دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۲ از ۲۵ اسفندماه آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد. طرح سفرهای دریایی ویژه نوروز به منظور ارائه مطلوب خدمات و تأمین ایمنی سفرهای دریایی از سال ۱۳۸۶ تاکنون به صورت سالانه تهیه و به اجرا گذاشته شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان عنوان کرد: در این مدت هزار و۸۰۰ نفر شامل خدمه شناورها، بازرسان، برج‌های کنترل، مسئولان بنادر، کارکنان پشتیبانی و عملیاتی و شرکت‌های همکار آماده خدمات‌رسانی هستند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۲ مسیر تردد مجاز برای مسافران و گردشگران در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: از نیروهای دریابانی درخواست می‌شود با شناورهای غیرمجاز برخورد کنند.

عباس‌نژاد با اشاره به اجرای ۴۱ هزار و ۸۵۲ نفرساعت دوره آموزشی ویژه طرح نوروز امسال، تصریح کرد: این دوره‌ها شامل دوره آموزش مهمانداران، به روزرسانی خدمه شناورهای مسافری و بازآموزی ایمنی تیم‌های همیار ناجی در راستای ارتقاء ایمنی مسیرهای دریایی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1081419

مهمترین اخبار ایران و جهان: