نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 12:11

آغاز فعالیت ستاد ناظران همسود در «عشق آباد»

ستاد ناظران کشورهای مستقل مشترک‌المنافع که قرار است بر انتخابات پارلمانی ترکمنستان در تاریخ 26 مارس نظارت کنند فعالیت خود را در این کشور آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «الهام نعمت‌اف» معاون دبیرکل جامعه همسود از آغاز فعالیت ستاد ماموریت ناظران این اتحادیه در عشق آباد خبر داد.

وی با اعلام این مطلب گفت: ماموریت ناظران همسود تحت ریاست «سرگئی لبداف» دبیرکل کشورهای مستقل مشترک المنافع فعالیت خواهد کرد.

نعمت‌اف در ادامه خاطرنشان کرد که این هشتمین ماموریت ناظران جامعه همسود در ترکمنستان است، بنابراین تجربیات زیادی در این زمینه به دست آمده است.

وی هدف از ماموریت ناظران همسود را کمک در سازماندهی کیفی و اجرای عملی انتخابات آتی پارلمانی عنوان کرد و در این زمینه با تاکید گفت که وظیفه نمایندگان این ستاد حمایت از آماده‌سازی روند انتخابات خواهد بود.

بنابر سخنان معاون دبیرکل جامعه همسود، ماموریت مذکور شامل 50 نفر، به طور عمده روسای کمیسیون مرکزی انتخابات کشورهای همسود، نمایندگان مجمع بین‌پارلمانی همسود و دیپلمات‌ها هستند.

وی همچنین افزود: بر اساس نتایج نظارت بر این رویداد مهم سند نهایی تهیه خواهد شد که قرار است پس از پایان انتخابات و جمع‌بندی و اعلام نتایج رسمی آنها، در یک کنفرانس خبری موضوعی، اعلام می‌شود.

انتخابات پارلمانی ترکمنستان 26 مارس برگزار می‌شود.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1085919

مهمترین اخبار ایران و جهان: