نیوز سیتی!
17 بهمن 1401 - 18:53

مصرف، نگهداری و استحصال آب در زنجان معقولانه نیست

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: در آینده اصلی‌ترین مسئله جمهوری اسلامی، آب خواهد بود بنابراین همه افراد باید در مصرف، نگهداری و استحصال آب کوشش کنیم زیرا در این‌خصوص معقولانه رفتار نمی‌کنیم..

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان در مراسم افتتاح پروژه‌های شرکت آب با تأکید بر مصرف معقولانه آب اظهار کرد: متاسفانه مصرف، نگهداری و استحصال آب در زنجان معقولانه نیست، بنابراین باید شهروندان در این خصوص کوشش کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به مصرف بی‌رویه آب در روستاهای استان زنجان گفت: متاسفانه ۳۰ درصد جمعیت استان زنجان در روستا و ۷۰ درصد در شهرها هستند.

وی اضافه کرد: طبق آمارهای موجود ۳۰ مصرف آب در جمعیت روستایی برابر با جمعیت شهری است که در این زمینه تمهیداتی باید اندیشیده شود، زیرا روستایی‌ها آن‌طورکه معلوم است آب شرب را برای کشاورزی مصرف می‌کنند.

آیت‌الله خاتمی در رابطه با اساسی‌ترین مشکل آینده در جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در آینده اصلی‌ترین مسئله جمهوری اسلامی، آب خواهد بود بنابراین همه افراد باید در مصرف، نگهداری و استحصال آب کوشش کنیم زیرا در این‌خصوص معقولانه رفتار نمی‌کنیم.

پایان پیام/73005

منبع: فارس
شناسه خبر: 1023163

مهمترین اخبار ایران و جهان: