نیوز سیتی!
28 اسفند 1401 - 18:56

کاهش درآمدهای عمومی پیش بینی شده برای خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۲

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: میزان درآمدهای عمومی پیش بینی شده برای استان در لایحه بودجه ۱۴۰۲ نسبت به میانگین کشوری کاهش بیش از ۵۰ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت بعدازظهر یکشنبه در بازدید از اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی که به منظور عرض خدا قوت به همکاران این اداره کل در روزهای پایان سال انجام شد، اظهار کرد: با پیگیری‌های مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خبر خوشی را برای مردم استان داریم.

وی عنوان کرد: میزان درآمدهای عمومی پیش بینی شده برای استان در لایحه بودجه ۱۴۰۲ نسبت به میانگین کشوری کاهش بیش از ۵۰ درصدی داشته است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۲ برای استان خراسان جنوبی یک هزار و ۸۳۲ میلیارد تومان پیش بینی درآمدهای عمومی شده است.

وی بیان داشت: میانگین رشد درآمدهای عمومی در کشور ۴۴ درصد است که این رقم برای استان خراسان جنوبی ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است.

قناعت عنوان کرد: در سال جاری میزان درآمدهای عمومی استان یک هزار و ۷۲۶ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که ۱۱۲ درصد نسبت به درآمدهای سال ۱۴۰۰ رشد داشته است درحالیکه میانگین رشد درآمدی در کشور طی سال جاری ۷۱ درصد بوده است.

وی تصریح کرد: کاهش میزان درآمد پیش بینی شده برای استان در سال آینده به معنای کاهش فشارها بر مردم و بخش‌های تولیدی و صنعتی و اقتصادی استان است.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: این از جنبه دیگر نیز به نفع استان است زیرا اگر مازاد درآمد داشته باشیم خلق منبع درآمد برای استان است.

به گفته وی به دلیل رشد بالای میزان درآمد در نظر گرفته شده برای استان در سال جاری ۲۳۰ میلیارد تومان از درآمدهای عمومی پیش بینی شده برای استان در سال ۱۴۰۱ هنوز محقق نشده است.

قناعت اظهار امیدواری کرد: امسال بهار طبیعت مقارن با بهار قرآن شده است و این را به فال نیک می‌گیریم که استفاده از منابع طبیعی، فضای سبز در کنار بهار قرآن که نو شدن روح است سال خوب و خوشی برای مردم کشور و استان خراسان جنوبی باشد.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: امید است در سال جدید شاهد اتفاقات خوبی در حوزه اقتصاد کشور و استان باشیم.

وی با بیان اینکه بهبود وضعیت اقتصادی و کاهش نرخ ارز را برخی سیاسیون به نفع خود مصادره می‌کنند، تصریح کرد: باید گفت اینها نتیجه مقاومت‌های مردم است که در برابر مشکلات، سختی و تورم ایستاده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1100719

مهمترین اخبار ایران و جهان: