نیوز سیتی!
30 بهمن 1401 - 10:04

افزایش 22 درصدی جمع‌آوری زکات در کردستان/بیش از ۵۱۴ میلیارد ریال زکات در کردستان جمع‌آوری شد

مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۵۱۴ میلیارد ریال زکات در استان جمع‌آوری شده که نسبت به سال گذشته 22 درصد افزایش داشته است.

رضا طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه مردم مومن استان تاکنون ۵۱۳ میلیارد و ۳۴۳ میلیون ریال  پرداخت کرده‌اند، اظهار داشت: از مجموع زکات جمع‌آوری شده در سال جاری ۹۰ درصد در بخش کمک به نیازمندان و فقرا و ۱۰ درصد در بخش پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان تصریح کرد: این زکات در سرفصل‌های مختلف زکات غلات، واجب، مستحبی، فطریه و کفاره جمع‌آوری شده است.

طوسی خاطرنشان کرد: از میزان زکات پرداخت شده سال جاری، ۳۲ میلیارد و ۲۰۲ میلیون ریال آن مربوط به زکات غلات و ۶۷ میلیارد و ۷۹۶ میلیون ریال نیز در بخش زکات واجب پرداخت شده است.

وی سهم زکات مستحبی را نیز ۱۱میلیارد و ۳۵۹ میلیون ریال خواند و اضافه کرد: میزان زکات پرداخت شده در بخش فطریه ۳۵۷ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال و در بخش کفاره نیز  ۴۵ میلیارد و ۴۶۴ میلیون ریال بوده است.

طوسی افزود: تعهد پرداخت زکات در استان برای سال جاری ۳۹۰ میلیارد و ۷۳۳ میلیون ریال است که تاکنون ۱۳۱ درصد آن محقق شده است.

مدیرکل کمیته امداد کردستان در پایان گفت: میزان پرداخت زکات در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس
شناسه خبر: 1043963

مهمترین اخبار ایران و جهان: