نیوز سیتی!
02 اسفند 1401 - 16:42

آمادگی کامل ایلام جهت پذیرایی از مسافران نوروزی

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: استان ایلام در ارائه خدمات و میزبانی از گردشگران نوروزی آمادگی کامل دارد.

فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: استان ایلام در ارائه خدمات اسکان و پذیرش مسافران نوروزی با در نظر گرفتن ظرفیت‌های مراکز اقامتی و در چرخه قرار دادن سایر ظرفیت‌های موجود برای رفاه مسافران نوروزی آماده است.

وی افزود: امکان اقامت برای اسکان و رفاه حال مسافران نوروزی در سراسر استان توسط اداره کل میراث‌ فرهنگی،  صنایع دستی و گردشگری  استان فراهم شده است.

مدیر کل  میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد: مراکز بوم‌گردی ایلام فرصتی بسیار خوب برای معرفی الگوهای معماری کهن، آشنایی مسافران با پیشینه تاریخی استان و دسترسی به انواع غذاهای محلی و ارگانیک را فراهم می‌آورد.

شریفی خاطرنشان کرد: افزایش مزیت‌های اقتصادی ناشی از سفر در سطح روستاها و رونق اقتصادی حاصل از گردشگری به مناطق مختلف استان ایلام نقش مهمی در ارتقای اقتصادی و افزایش درآمدهای روستاییان دارد.

وی افزود: علاوه بر تاسیسات اقامتی ،مراکز اسکان فرهنگیان، مهمانسراها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و … ایلام آماده اسکان مسافران نوروزی هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی ایلام و گردشگری با اشاره به این که تیم‌های بازرسی میراث‌ فرهنگی بر عملکرد تاسیسات گردشگری در ایام نوروز نظارت خواهند داشت، گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری، سامان‌دهی سازمان‌یافته مسافران در مراکز اقامتی و استفاده از ظرفیت‌های بخش بوم‌گردی از مواردی است که می‌تواند در مدت ماندگاری گردشگران موثر واقع شود.

وی تصریح کرد: از همه دستگاه‌های عضو کمیته اسکان خواستاریم تا آمادگی لازم را در این زمینه ایجاد کرده و هماهنگی لازم را با ستاد اسکان استان داشته باشند.

شریفی در پایان عنوان کرد:ئتیم‌های نظارتی و رسیدگی به شکایات در این ایام به صورت ۲۴ ساعته بر نحوه خدمات‌رسانی واحدهای اقامتی، تفریحی و گردشگری نظارت دارند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1048663

مهمترین اخبار ایران و جهان: