نیوز سیتی!
02 اسفند 1401 - 10:28

۸۱ درصد تعهد اشتغال در شهرستان شهرکرد محقق شده است

فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: حدود ۸۱ درصد تعهدات اشتغال شهرستان شهرکرد محقق شده و پیش‌بینی می‌شود مابقی ظرفیت نیز تا پایان سال تکمیل شود.

عبدالعلی ارژنگ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: هفت واحد تولیدی راکد در شهرستان شهرکرد احیا و ۱۲۳ نفر مجدداً مشغول به کار شدند.

فرماندار شهرستان شهرکرد افزود: یکی از مقوله‌های مورد نظر دولت تولیدات گلخانه‌ای است که رقم این مراکز تولیدی تا سال ۱۴۰۰ در شهرستان ۱۹ هکتار بود و امسال ۱۳ هکتار دیگر معادل ۶۸ درصد به این رقم اضافه شد.

وی ادامه داد: همچنین در دهه فجر نیز ۲.۵ هکتار گلخانه در روستای دستگرد افتتاح شد و ۸ هکتار دیگر نیز با رایزنی در حال وارد شدن به چرخه تولید است.

ارژنگ گفت: با این وجود می‌توان گفت ۶۰ هکتار از ظرفیت گلخانه‌ای استان در شهرستان شهرکرد است که در هر هکتار اشتغال بسیار خوبی برای جوانان ایجاد شده است.

فرماندار شهرستان شهرکرد با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مجتمع‌های دانش‌بنیان نیز در این شهرستان است، توضیح داد: ۱۷۵ شرکت دانش‌بنیان در استان مشغول فعالیت هستند که تا سال ۱۴۰۰ تعداد این شرکت‌ها در شهرستان به ۳۲ رسید و در سال جاری با رشد ۱۰ درصدی شرکت‌های در حال ساخت مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز ۲ شرکت جدید در حال انعقاد قرارداد برای فعالیت در این مجتمع‌ها هستند که رشد اشتغال شهرستان را به ۱۶.۵ درصد رسانده‌اند.

ارژنگ بیان داشت: بر اساس آخرین پیگیری از سامانه رصد که به صورت مستقیم درصد تعهد اشتغال را بررسی می‌کند ۲ هزار و ۶۷۰ نفر در این سامانه ثبت شده که حدود ۸۱ درصد تعهدات شهرستان شهرکرد است و پیش‌بینی می‌شود مابقی ظرفیت نیز تا پایان سال تکمیل شود.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

منبع: فارس
شناسه خبر: 1047463

مهمترین اخبار ایران و جهان: