نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 00:22

ساخت بیمارستان مادر و کودک در دورترین نقطه از شهر توجیه ندارد

بجنورد- جمعی از کارکنان بیمارستان امام حسن(ع) نسبت به عواقب منفی ساخت بیمارستان مادر و کودک در خارج از فضای شهری هشدار دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از کارکنان بیمارستان امام حسن (ع) نسبت به عواقب منفی ساخت بیمارستان مادر و کودک در خارج از فضای شهری هشدار دادند.

متن بیانیه به این شرح است:

خدای منان را شاکریم که در سایه‌سار انقلاب با عظمت اسلامی مردم ایران و در چهل و پنجمین سال طلوع این کوکب درخشنده، شاهد ارتقای بسیاری از شاخص‌های فرایند خدمت‌رسانی در همه ابعاد آن در گستره نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم.

اینک که عزم مدیران مجموعه وزارت بهداشت و درمان و مدیران استان خراسان شمالی بر ایجاد زیرساختی عظیم برای خدمت به جامعه در قالب بزرگ‌ترین مجموعه بیمارستانی مادر و کودک قرار گرفته، ضمن سپاسگزاری در آستان مقدس ربوبی و قدردانی از مساعی ارزشمند مدیران محترم، ذکر چند موضوع را لازم می‌دانیم.

استان خراسان شمالی اگرچه اینک به جوانی رشید و ۱۸ ساله تبدیل شده است، اما هنوز هم گرد محرومیت، کمبود زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی و بسیاری از نداشته‌های فنی و عمرانی را بر پیشانی دارد. تلاش برای رفع این محرومیت‌ها، همت والا و عزم جزم مدیران در همه مجموعه‌ها را طلب می‌نماید.

اینک که این فرصت کم نظیر از نظر اعتباری و سیاست‌گذاری بالادستی فراهم شده، تمام مدیران و متولیان استان اعم از تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان را بر دوری از تصمیمات سیاسی و جناحی و نگرش تخصصی و مردم محور، به این موضوع فراخوانده و از همگان می‌خواهیم با نگاهی حرفه‌ای زمینه جانمایی این بیمارستان در مکانی مناسب و مطابق بر مقررارت و ضوابط موجود در آئین‌نامه‌های وزارت بهداشت را فراهم آورند.

پس از گذشت سال‌ها از ساخت و راه‌اندازی بیمارستان امام حسن (ع) و تجربه‌های به دست آمده از فرایند خدمات در این مجموعه تخصصی درمان، پژوهشی و آموزشی، همه بر سخت بودن دسترسی مردم به این مجموعه به جهت دور بودن از مرکز شهر بجنورد اذعان دارند. به عنوان کارکنان این بیمارستان، بارها شاهد تصادفات بزرگ و کوچک و وارد شدن خسارات سنگین به بیماران، همراهان و حتی کارکنان بخش‌های مختلف این مجموعه بوده‌ایم. علی رغم همه پیگیری‌ها تا کنون وضعیت راه دسترسی این بیمارستان و تسهیل در رفت و آمد مراجعان انجام نشده است.

با این حال این سوال پیش می‌آید که آیا ساخت مجموعه‌ای جدید ان هم با مخاطبانی از جنس بانوان و کودکان، در دورترین نقطه از مرکز شهر، چه توجیهی دارد؟ چرا تصمیم گیرندگان و تصمیم‌سازان در کنار مدیران علوم پزشکی قرار نمی‌گیرند تا با اهدای زمینی مناسب در داخل شهر، فضای بهترین خدمات رسانی به مادران و کودکان عزیز این استان فراهم کنند؟

در پایان از همه مدیران استان می‌خواهیم با نگرشی دوباره و نظارت میدانی در مجموعه بیمارستان امام حسن (ع)، ضمن بهسازی راه دسترسی و تسهیل رسیدن مردم به این مرکز، زمینه فراهم کردن شرایط ساخت بیمارستان مادر و کودک در نقطه‌ای مناسب و در دسترس را ایجاد و فرمان ولی امر مسلمین جهان برای تعالی و جوانی جمعیت را لبیک گویند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1283763

مهمترین اخبار ایران و جهان: