نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 15:50

آمدم تا به ملی پوشان ایران کمک کنم/ تیم از بازیکن مهم‌تر است

مربی ایتالیایی تیم ملی فوتبال ایران گفت: به خاطر حضور مربیان ایتالیایی در ایران، فوتبال ایران را دنبال می‌کردم.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر قلعه نویی پس از روی کار آمدن در کادر فنی تیم ملی ایران تصمیم به استفاده از «آنتونیو مانیکونه» از کشور ایتالیا برای کمک به ملی‌پوشان گرفت.

مانیکونه با سابقه حضور در تیم‌هایی نظیر ایتالیا، سوئیس و فرانسه درباره پیوستن به تیم ملی ایران تاکید کرد: فرصت خیلی خوبی است تا خارج از اروپا، با یک تیم ملی خوب باشم و به بازیکنان خوب فوتبال ایران کمک کنم.

دستیار ایتالیایی امیر قلعه نویی درباره همکاری با این مربی تصریح کرد: قلعه‌نویی مربی خیلی خوبی است. او از لحاظ کاری کادر خوبی را هم دور خودش جمع کرده است. می‌بینم مربیان حاضر در کادر فنی ایران کاربلد هستند و شرایط کاری خوب است. ارتباط بین کادر فنی و بازیکنان خیلی خوب است و این مسئله مهمی است.

مانیکونه میزان شناخت خود از فوتبال ایران و آسیا قابل توجه دانست و در خصوص تماشای بازی‌های تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: به خاطر حضور مربیان ایتالیایی در ایران، فوتبال کشورتان را دنبال می‌کردم.

وی در خصوص اینکه با توجه به کار کردنش با بازیکنان بزرگی مثل ژردان شقیری و والون بهرامی در تیم ملی سوئیس درباره وضعیت نسل فعلی بازیکنان تیم ملی ایران گفت: ایران بازیکنان بزرگی دارد ولی تیم بودن مهم‌تر است. در کنار تیم خوب بودن باید کارهای بزرگی انجام داد.

مربی تیم ملی کشورمان در خصوص اینکه ایران برای رقابت با مدعیان قهرمانی آسیا بیشتر از همه به چه چیزی نیاز دارد، عنوان کرد: خوب کار کردن تیم با صبر و حوصله می‌تواند خیلی کمک کند. من معمولاً خیلی کم حرف می‌زنم و سعی می‌کنم کار زیادی در زمین انجام بدهم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1295863

مهمترین اخبار ایران و جهان: