نیوز سیتی!
25 تیر 1402 - 10:04

طرح جهادی آبرسانی به همدان ۵۸ درصد پیشرفت داشته است

همدان-مجری طرح آبرسانی استان همدان گفت: طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان همدان با اعتباری بالغ بر ۵۰۹ میلیارد تومان برای ۱۶۰ روستا با همکاری بسیج سازندگی انجام می‌شود.

سعید میرزایی سامعی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آبرسانی به روستاهای همدان اظهار کرد: طرح آبرسانی روستاها در وزارت نیرو در حال اجرا است که در استان همدان از سال ۱۴۰۱ این طرح در حال انجام است و این ۱۶۰ روستا شامل روستاهای که مشکلات آبرسانی یا منابع آب آن‌ها مشکل دارد می‌شود.

وی افزود: این طرح بگونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که در سال ۱۴۰۵ با تدبیر دولت سیزدهم روستاهای بالا ۲۰ هزار جمعیت بدون آب وجود نداشته باشد.

مجری طرح آبرسانی استان همدان با بیان اینکه ۵۸ درصد پیشرفت آبرسانی در این طرح وجود دارد، گفت: مبلغی بالغ بر ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی زیر نظر بسیج سازندگی استان همدان قرارداد منعقد شده است و در تمام شهرستان‌های استان همدان در حال اجرا است.

سامعی خاطرنشان کرد: همچنین مخزن زمینی به تعداد ۱۸ باب با ظرفیت ۱۴ هزار و ۶۰۰ متر مکعب احداث و اجرای خط انتقال از مخازن به روستاها به طول ۹۶ کیلومتر و ۳۰ کیلومتر شبکه داخلی روستاها و۲ ایستگاه پمپاژ آب از منابعی که چاه وجود دارد در حال اجراست بگونه‌ای که این آب وارد مخازن متعادل کننده می‌شود و از آنجا داخل مخازن بالا دست روستاها خواهد شد.

وی افزود: قرارداد اول ۱۶۰ روستا بود که با توجه به محاسبه در قرارداد دوم به ۳۰۰ روستا با اعتبار ۹۰۰ میلیارد تومان آبرسانی انجام خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1362719

مهمترین اخبار ایران و جهان: