نیوز سیتی!
23 خرداد 1402 - 11:49

نصب کنتور برق هوشمند در 95 درصد ادارات استان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: در راستای کاهش برق در ادارات استان نیز 95 درصد از ادارات و سازمان ها به کنتور هوشمند مجهز شدند.

خبرگزاری فارس اراک، دولت سیزدهم با تحویل گرفتن صنعت برق از نیمه دوم سال 1400 با 20 هزار مگاوات ناترازی مواجه بود که از همان ابتدای کار وزیر نیرو 100 برنامه برای گذر از پیک مصرف از سال 1400 اعلام کرد در همین راستا مقرر شد 137 نیروگاه کشور تعمیرات دوره ای خود را به سرعت در دستور کار قرار دهند.

شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی یکی از 39 شرکت در سطح کشور است که خدمات برق را به مشترکین ارائه می کند.

در حال حاضر 12 شهرستان 33 شهر با 17 واحد اتفاقات و 132 دفتر پیشخوان دولت شهری و روستایی و یک مرکز خدمات غیرحضوری در 29127 کیلومترمربع در سطح استان به مشترکین خدمات ارائه می دهند.

در استان از 801 کنتور 21 هزار و 400 کنتور را هوشمند کردیم. این در حالیست که استان مرکزی به عنوان یک استان مولد می باشد و سهم استان در مدیریت بار کشور یک سهم کلیدی و مهم است چرا که 67 درصد مصرف ما در بخش کشاورزی می باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای کاهش تلفات برق در سطح استان  70 درصد شبکه های شهری و روستایی بهسازی شد در این خصوص تبدیل شبکه سیم های بدون روکش به کابل خودنگهدار از اقدامات شرکت توزیع نیروی برق بود چرا که موجب می شود کاهش سرقت ها و قطع شاخه های درختان را داشته باشیم.

محمود محمودی افزود: رمزارزها، ظرفیت نیروگاهی، تفاوت قیمت ارزان برق و مشوق ها علل ناترازی تولید و مصرف می باشد این در حالیست که 80 درصد ناترازی ها به مصارف سرمایشی مربوط می شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته در بخش خانگی در استان اتفاقات خوبی رقم خورد به طوریکه شاهد کاهش10 درصدی مصارف بودیم که در تاریخ صنعت برق رکورد خوبی بود.

محمودی گفت: 77 درصد مشترکین در استان که 64 درصد مصرف را داشتند الگوی مصرف برق را رعایت کردند.

به گفته وی 90 درصد صنایع استان صنایع متوسط و کوچک هستند که شرکت توزیع نیروی برق استان برای این صنایع برنامه خاصی ندارد اگرچه نیاز است تنها 10 درصد صنایع بزرگ و سنگین در استان در راستای مدیریت مصرف برق همکاری های لازم را با ما داشته باشند تا با موفقیت از پیک مصرف سال جاری عبور کنیم.

وی ادامه داد: سرقت سیم های برق که از جنس مس هستند با رشد زیادی مواجه بود در این خصوص تبدیل شبکه سیم های بدون روکش به کابل خودنگهدار از برنامه های شرکت می باشد.
در راستای کاهش برق در ادارات استان نیز 95 درصد از ادارات و سازمان ها به کنتور هوشمند مجهز شدند

در حال به روز رسانی

منبع: فارس
شناسه خبر: 1282519

مهمترین اخبار ایران و جهان: