نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 13:22

اشتغال ۶۲ درصدی زندانیان لرستان

مدیرکل امور زندان‌های لرستان گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱، ۶۲ درصد از زندانیان با دریافت جمعا ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دستمزد مشغول کار بودند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، عبدالمجید کشوری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه با اشاره به اینکه سازمان امور زندان‌ها سال گذشته، پنج اولویت را برای سال ۱۴۰۲، ابلاغ کرد، اظهار کرد: در جشنواره شهید لاجوردی اتفاق خوبی رقم خورد و عملکرد استان‌ها در این جشنواره‌ها ارزیابی می‌شود.

وی بیان کرد: عملکرد امور زندان‌های لرستان امسال نیز در جشنواره شهید لاجوردی که اوایل شهریور برگزار می‌شود، ارزیابی خواهد شد.

مدیرکل امور زندان‌های لرستان با اشاره به اینکه سال گذشته رتبه اول استفاده از ابزار نوین یعنی پابند الکترونیک را کسب کرد، گفت: از ابتدای شروع اجرای طرح پابند الکترونیکی تاکنون بیش از هزار نفر از زندانیان تحت سامانه پابند الکترونیک قرار گرفتند، استان رتبه اول را در این زمینه کسب کرد.

کشوری عنوان کرد: همچنین سال گذشته ۸۵ درصد از دادرسی‌ها‌ی زندانیان به صورت الکترونیک انجام شد.

وی با اشاره به اینکه کاهش جمعیت کیفری زندانیان یکی از اولویت‌های سازمان زندان‌ها و امور زندان‌های استان است، گفت: با کمک خیرین، سپاه و ستاد دیه ۱۸۵۰ نفر از زندانیانی که به واسطه بدهکاری مالی در زندان بودند، آزاد شدند.

مدیرکل امور زندان‌های لرستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت اشتغال زندانیان، توضیح داد: قبل از شروع فعالیت ما تنها ۱۴ درصد از زندانیان با دستمزد ۳۶۰ میلیون تومان مشغول کار بودند، در حالی که پایان سال ۱۴۰۱، ۶۲ درصد از زندانیان با ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دستمزد مشغول کار بودند.

کشوری خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال زندانیان سه حرفه صنایع چوب، فرش و پرورش زنبور عسل به صورت ویژه در دستور کار است، سال گذشته بزرگترین کارگاه تولید فرش دست بافت توسط بخش خصوصی در فضایی ۱۱۰۰ متر مربع در زندان پارسیلون افتتاح شد.

وی با اشاره به ضرورت خروج زندان‌های داخل شهر به خارج از شهر نیز توضیح داد: زندان الیگودرز یکی از زندان‌های فرسوده استان است که در همین راستا ساخت زندان جدید الیگودرز شروع شده و در حال حاضر از پیشرفت ۴۵ درصدی برخوردار است، البته با توجه به گسترش شهر بروجرد به دنبال انتقال این زندان به خارج از شهر هم هستیم.

مدیرکل امور زندان‌های لرستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه ظرف یکسال گذشته ۲۷ هزار ویزیت پزشک عمومی، ۱۹۵۶ ویزیت روان پزشکی، ۶۶۰ مورد ویزیت تخصص بیماری‌های عفونی انجام شده است، گفت: همچنین چهارمرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در زندان راه‌اندازی شد که به ۶۰۰ نفر از زندانیان خدمات ارایه دادند.

کشوری با بیان اینکه ۱۲۰۰ نفر از زندانیانی که گرفتار اعتیاد بودند، سم‌زدایی شده‌اند، عنوان کرد: همچنین ۶۰۰ نفر با پرهیز مداری پاک شده‌اند، علاوه بر این ۲۱۰۰ زندانیان تحت پوشش انجمن NA قرار دارند.

به گفته مدیرکل امور زندان‌های لرستان ۱/۸ درصد از زندانیان استان را زنان تشکیل می‌دهد.

کشوری با اشاره به اینکه در حال حاضر جرم مواد مخدر با ۳۱ درصد بیشترین آمار زندانیان را در استان به خود اختصاص داده است، گفت: سرقت با ۲۹ درصد بعد از مواد مخدر بیشتر آمار زندانیان را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: در راستای حمایت از خانواده‌های زندانی ۲۴۰۰ از خانوارهای زندانی تحت پوشش چهار انجمن هستند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1302463

مهمترین اخبار ایران و جهان: