نیوز سیتی!
07 تیر 1402 - 17:29

زاخارووا: مولداوی برای خشنودی غرب مقابل روسیه می‌ایستد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مولداوی برای رضایت غرب به دنبال کاهش حضور دیپلماتیک روسیه در این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که با توجه به اینکه روسیه قصد توسعه روابط با مولداوی را دارد، شمار فعلی کارکنان دیپلماتیک اعزامی به سفارت روسیه در مولداوی کاملاً موجه است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به درخواست‌های کیشینوف برای کاهش حضور کارکنان دیپلماتیک روسیه در این کشور گفت: طرف روسی علاقه دارد تا روابط خود را با مردم مولداوی که با ما دوست هستند، بر اساس اصل احترام متقابل و نیز عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر گسترش دهد در نتیجه تعداد فعلی کارکنان سفارت روسیه در مولداوی کاملاً موجه است.

زاخارووا یادآور شد که روسیه شاهد آن است که مولداوی در راستای کارزار ضد روسی غربی گام برمی دارد و مسیری را در پیش گرفته که در نهایت به نابودی روابط دو کشور خاتمه می یابد. دولت مولداوی با این کار نظرات شهروندان خود را که با روسیه دوست هستند نادیده می گیرد و اعتراض فزاینده ای را در میان مردم خود برمی انگیزد.

این دیپلمات روس از مقامات مولداوی خواست به حرف شهروندان خود گوش دهند و از اقدام در راستای خشنود کردن غرب دست بردارند، اقداماتی که موجب اعتراضات مردمی خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1315563

مهمترین اخبار ایران و جهان: