نیوز سیتی!
14 تیر 1402 - 09:25

خانه شهیدان بذرافکن نذر قرآن کریم شد

بیرجند- طی یک اقدام خداپسندانه خانه شهیدان بذرافکن نذر قرآن شد و خانه قرآن و عترت کریم اهل بیت(ع) بیرجند در این مکان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، خانه شهیدان بذرافکن از شهدای بزرگوار دفاع مقدس نذر قرآن شد و با اقدام خیرخواهانه خانواده این شهیدان بزرگوار تبدیل به خانه قرآن و عترت کریم اهل بیت (ع) در بیرجند شد.

ابوالفضل نوفرستی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی اظهار کرد: بیرجند و خراسان جنوبی همراه با نام شهیدان و علمای بزرگواری چون شهید تهامی و دو هزار شهید به خون خفته سال‌های دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه طبق روایات در ایام فتنه باید به قرآن کریم رجوع کنیم ادامه داد: امروزه در کشوری چون سوئد به بهانه آزادی بیان و…به اعتقاد دو میلیارد نفر مسلمان توهین شده و کتاب آسمانی آنان آتش زده می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه این اقدام ناپسند با برنامه‌ریزی صورت گرفته است، یادآور شد: هر چه قدر جلوتر برویم نیاز جامعه به قرآن و تعالیم آن بیشتر می‌شود و از این جهت اقدام خانواده شهیدان بذرافکن بسیار ارزشمند است.

نوفرستی ادامه داد: وقف خانواده شهید در امور خیرخواهانه در خراسان جنوبی شروع شده است که برخی از این خانه‌ها تبدیل به حسنیه و برخی تبدیل به خانه قرآن شده که البته پیوست رسانه‌ای این کار ارزشمند باید جدی گرفته شود.

وی افزود: همانطور که شهدا در دوران حیات خود پرچم قرآن را برافراشته نگه داشتند با این اقدام بعد از شهادت نیز خانه آنها در راستای همین فرهنگ ارزشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1333419

مهمترین اخبار ایران و جهان: