نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 19:30

ورود سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر گردشگر سلامت به ایران

معاون درمان وزارت بهداشت از مراجعه یک میلیون و دویست هزار گردشگر سلامت به کشور از ۱۶۴ ملیت گوناگون در سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سعید کریمی از مراجعه یک میلیون و دویست هزار گردشگر سلامت به کشور از 164 ملیت گوناگون در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر  247 مرکز درمانی مجوز گردشگری سلامت دارند و در رتبه بندی جهانی که توسط یک موسسه آمریکایی در خصوص گردشگری درمانی صورت گرفته، ایران حائز رتبه چهل و ششم در بین کشورهای جهان معرفی شده است.

وی بیشترین گردشگر سلامت مراجعه کننده به ایران‌ را مربوط به ده کشور همسایه شرقی و غربی و حاشیه خلیج فارس دانست و گفت: در بین این کشورها عراق و افغانستان در رتبه بالاتر و پاکستان، عمان، بحرین ارمنستان و تاجیکستان در رتبه های بعدی قرار دارند و کشورهای مذکور مجموعاً مبدأ بیش از 90 درصد گردشگران سلامت  ایران بوده‌اند. 

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این که ایران  در سال 1401 از  164 ملیت گوناگون و بنابراین از پنج قاره جهان گردشگر سلامت داشته است، یاد آور شد: البته تعداد گردشگران سلامت از برخی ملیتها چند صدهزار نفر و شمار گردشگران سلامت  برخی کشورها نیز به ویژه از قاره ها و مناطق دوردست محدود بوده است.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این که گردشگری سلامت صنعتی ارز آور است، اظهار داشت: سالانه حدود یک میلیارد دلار  به واسطه  خدمات گردشگری سلامت وارد کشور می شود که این مبلغ علاوه بر مراکز درمانی و بیمارستانی  به زنجیره  هتل‌ها، رستوران‌ها، صنعت حمل و نقل و دیگر نهادهای خدماتی  نیز تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1340863

مهمترین اخبار ایران و جهان: