نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 22:13

درگیری تظاهرات‌کنندگان صهیونیست در جنوب فلسطین اشغالی

ده‌ها تظاهرات‌کننده صهیونیست که در اعتراض به اصلاح قوانین قضایی در جنوب فلسطین اشغالی به خیابان آمده بودند، با یکدیگر درگیر شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های صهیونیستی، عصر امروز (جمعه)، از تظاهرات شماری از ساکنان فلسطین اشغالی در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی خبر دادند.

منابع صهیونیستی گزارش دادند که ده‌ها نفر در اعتراض به طرح کابینه برای اعمال اصلاحات در قوانین قضایی در نقب (جنوب اراضی اشغالی) تظاهرات بر پا کره‌اند.

طبق گزارش‌ها، این تظاهرات به درگیری میان ساکنان اراضی اشغالی فلسطین کشیده شده و یک شهرک‌نشین در این اثنا سعی کرده مقابل خانه «شالوم دانینو» عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) تظاهرات‌کنندگان را با خودرو زیر بگیرد.

 

 

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از زمان روی کارآمدن تاکنون طرح اصلاحات قضایی را برای کاستن قدرت قوه قضاییه در فلسطین اشغالی پیشنهاد کرده است؛ طرحی که شامل پیشنهادهایی برای محدود کردن قدرت دادگاه عالی رژیم صهیونیستی است. نتانیاهو و حامیان این طرح استدلال می‌کنند که قوه قضاییه قدرت زیادی دارد و در عملکرد قوه مجریه دخالت می‌کند.

در مقابل اما معترضان معتقدند که نتانیاهو در تلاش است با تضعیف قوه قضاییه از خود در برابر اتهامات فساد محافظت کند. به گفته مخالفان، اصلاحات پیشنهادی نتانیاهو می‌تواند فرار از پیگرد قانونی علیه او در پرونده‌های فساد را آسان‌تر کند؛ چراکه با اتهامات متعدد فساد در زمینه دریافت رشوه، کلاهبرداری و نقض اعتماد عمومی مواجه است. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1340919

مهمترین اخبار ایران و جهان: