نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 14:29

فرهنگ غدیر باید در جامعه تبیین شود

شیراز- امام جمعه شیراز گفت: فرهنگ غدیر و ولایتمداری در جامعه تبیین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: مردم استان فارس در جشن‌های غدیر خم «غوغا» کرده و برگزاری جشن دهه امامت و ولایت در کوچه و محله‌های فارس نشان دهنده عمق ارادت مردم استان به ائمه اطهار (ع) و امام علی (ع) است.

وی اضافه کرد: جشن ۲۵ هزار نفری غدیر در ورزشگاه حافظیه شیراز اقدام بسیار خوبی بود اما انتظار این است که اینگونه مراسم‌ها که مورد استقبال مردمی قرار گرفته در ورزشگاه بزرگ‌تری در شهر شیراز برگزار شود از این رو امید است که وزیر ورزش و جوانان دستورهای لازم برای تکمیل و بهره برداری از ورزشگاه ۵۰ هزار نفری پارس شیراز را صادر کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در خطبه‌های اعتقادی نماز جمعه شیراز بیان کرد: موضوع ولایت یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی است که در اسلام به آن تاکید شده و آیات مختلفی نیز در قرآن کریم به مسئله ولایت پرداخته است.

وی اضافه کرد: برخی از آیات قرآن کریم به موضوع اهل بیت (ع) پرداخته که در این آیات نیز به امام علی (ع) اشاره شده است.

امام جمعه شیراز افزود: تا زمانی که مردم تحت ولایت ائمه اطهار (ع) هستند تمامی نقشه‌های دشمنان، جریان‌های استکباری و صهیونیست‌ها خنثی خواهد شد.

آیت الله دژکام در ادامه تاکید کرد: فرهنگ غدیر را باید تا زمان ظهور امام زمان (عج) ادامه داد تا یکی از عوامل زمینه ساز ظهور موضوع نشر این فرهنگ در جهان باشد.

وی اضافه کرد: با نگاهی به سابقه تاریخی مردم ایران در خواهیم یافت که ایرانیان هیچگاه از قائده توحید خارج نخواهند شد البته در دوران رضاخانی عده‌ای تلاش کردند که مردم را از این فلسفه خارج کنند اما مردم استوار در مقابل این افراد ایستادگی کردند.

او در خصوص اهمیت عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد: با آگاهی مردم در خصوص اهمیت موضوع عفاف و حجاب شاهد هستیم که به زودی تمامی نقشه‌های دشمنان در خصوص این موضوع خنثی خواهد شد زیرا اکثریت قاطع مردم جامعه با موضوع عفاف و حجاب موافق بوده و حاضر نیستند حجاب در جامعه کمرنگ شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1340463

مهمترین اخبار ایران و جهان: