نیوز سیتی!
03 تیر 1402 - 19:58

معرفی ۵۰ عامل آتش‌سوزی مزارع لرستان به مراجع قضایی

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان از معرفی ۵۰ عامل آتش‌سوزی در مزارع این استان به مراجع قضایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، علی سالاروند عصر امروز در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره آتش‌زدن بقایای گیاهی مزارع کشاورزی در لرستان، اظهار داشت: هرگونه آتش‌زدن بقایای گیاهی و پس‌چر مزارع ممنوع است و متخلفان بر اساس ماده 20 قانون هوای پاک مشمول جرایم درجه شش موضوع ماده 19 قانون مجازات اسلامی خواهند شد.

وی افزود: آتش‌زنندگان کاه و کلش یا بقایای گیاهی در اراضی کشاورزی به‌علت تهدید علیه بهداشت عمومی در مرحله اول تا 8 میلیون تومان جریمه نقدی و در صورت تکرار تا 32 میلیون تومان محکوم می‌شوند.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان عنوان کرد: 56 مورد آتش‌زدن پس‌چر مزارع سال گذشته توسط کشاورزان ثبت شد، اما امسال تاکنون 50 مورد به مراجع قضایی برای اقدام قانونی و برخورد قاطع معرفی شده‌اند.

سالاروند تصریح کرد: در صورت ارتکاب دوباره این فعل توسط کشاورزان، اسامی افراد خاطی و تهدیدکننده بهداشت عمومی از طریق رسانه‌های عمومی منتشر خواهد شد.

بنا به گفته رحیم سلیمانی رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بخش کشاورزی لرستان 168.5 هکتار از مزارع این استان تا 23 خرداد امسال دچار خسارت شده که برآورد ریالی آن 10 میلیارد و 150 میلیون تومان بوده‌است.

وی با اشاره به تشکیل ستاد بحران اضطراری به ریاست استاندار و با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی و سایر مسئولان گفته بود که در برخی آتش‌سوزی‌های رخ‌‌داده همچون آتش‌سوزی مزارع چگنی، وقوع نزاع‌های محلی و ناآرامی‌های خود اهالی در آن دخیل بود که طرفین نیز به یکدیگر رضایت داده‌اند.

انتهای پیام/ 641

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1306363

مهمترین اخبار ایران و جهان: