نیوز سیتی!
24 تیر 1402 - 10:11

حدود 10 هزار کنتور روی چاههای هرمزگان نصب شده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: ، تعداد کنتورهایی که توانستیم روی چاه‌های مجاز نصب کنیم، ۹ هزار و ۸۳۱ دستگاه بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جمشید عیدانی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان صبح امروز اظهار کرد: 74 دشت در هرمزگان تحت مدیریت و نظارت شرکت آب منطقه ای است که از این تعداد، ۵۶ مورد ممنوعه و ممنوع بحرانی و ۱۸ دشت آزاد هستند.

فرق ممنوعه و ممنوعه بحرانی این است که دشت‌های ممنوعه، دشت‌هایی هستند که از لحاظ کمی آب آنها مشکل  دارد. اما ممنوعه بحرانی، علاوه بر مشکل افت، کیفیت آب نیز در آنها مشکل دارد. دشت‌های آزاد نیز به دلیل شوری آب مناسب شرب نیستند.

عیدانی در ادامه افزود: در سال گذشته بالغ‌بر۹۶ میلی‌متر بارندگی به طور متوسط در هرمزگان رخ‌داده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان همچنین عنوان داشت: حجم آبی که وارد سفره های زیرزمینی می شود با میزان برداشتی که توسط چاهها صورت می گیرد، همخوانی ندارد و همین عامل باعث شده تا سالانه حدود 33 سانتی‌متر از سطح مقدار آب های زیرزمینی هرمزگان افت کند.

عیدانی همچنین گفت: 23 هزار و 515 حلقه چاه در هرمزگان وجود دارد که حدود 10 هزار کنتور بر روی آنها نصب شده است و پاره ای دیگر از چاهها غیرمجاز هستند که شمارشان حدود 4 هزار و 439 مورد است.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1359763

مهمترین اخبار ایران و جهان: