نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 12:26

املاک وزارت بهداشت باید هر چه سریع‌تر مستند شوند

مدیرکل حقوقی و تنظیم مقررات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:بیش از ۳۸ هزار متر املاک دانشگاه‌ها در سراسر کشور وجود دارد که باید مستندسازی شود، در این راستا کمیته‌های فرعی کمیسیون مستندسازی تشکیل شود و موضوعات زودتر به نتیجه برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، میرحامد خانی مدیرکل حقوقی و تنظیم مقررات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشستی که با مجموعه مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در راستای بررسی مشکلات و مسائل حقوقی این دانشگاه، برگزار شد، اظهار کرد: مستندسازی املاک دانشگاه‌ها از اولویت‌های وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی است

وی ادامه داد: در خردادماه سال‌جاری شاهد اصلاح قانون دیوان عدالت اداری بودیم و فرآیندهای بسیار مهمی اعلام شد که می‌تواند فرصت مناسبی ایجاد کند‌.

مدیرکل حقوقی و تنظیم مقررات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: تبصره‌ای که در ماده ۱۵ این قانون آمده بسیار راهگشاست و عنوان می‌کند که افرادی که قصد شکایت از سازمان و یا ارگان خود را دارند باید در گام اول به دستگاه خود مراجعه کنند و تا سه ماه نهاد مربوطه موظف است رسیدگی کند و پس از آن به دیوان عدالت اداری منتقل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قبلا پیگیری حق در ابتدا از طریق دیوان عدالت اداری انجام می‌شد و این اقدام جدید حجم شکایات به دیوان را کم و مشکلات همچنان از طریق گفتمان در خود دستگاه مطرح شود.

خانی خاطرنشان کرد: این شیوه‌نامه پس از تدوین به تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ و کمیته‌های فرعی جهت رسیدگی تشکیل شد.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت املاک، مستندسازی املاک دانشگاه‌ها بسیار مهم است و از اولویت‌های وزارتخانه است. بیش از ۳۸ هزار متر در سراسر کشور وجود دارد که باید مستندسازی شود، در این راستا کمیته‌های فرعی کمیسیون مستندسازی تشکیل شود و موضوعات زودتر به نتیجه برسد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1280119

مهمترین اخبار ایران و جهان: